Senaste nytt

Skicka matvaror till USA?

GOTBound

Medlem
OT, under min tid i Australien var jag ute på ett längre uppdrag hos en kund som hade sitt kontor i en stad med ca 7 000 invånare, staden låg i rural NSW.
I livsmedelsbutiken [Woolworths] hade de ABBA’s sill i olika smaker, trotts att det var jultider förstod jag faktiskt inte alls varför den produkten fanns där överhuvudtaget då staden hade noll koppling till Sverige eller svenska företag.
 

flatwhite

Medlem
Skulle behöva få över 1kg hushållsost och 1kg köttbullar till Washington. Någon som vet om mat blir stoppat i tullen? Alternativ två: Kan man flyga över med det i incheckat bagage?

emoji849.png
emoji23.png
emoji108.png

Ta med råvaran en ko istället och kalla den ditt emotional support animal. Blir både ost och köttbullar. Och med två vouchrar kan du plocka med en höna på andra resan, det behövs ju ägg till köttbullarna :rolleyes:
 

sembl

Medlem
Ja, exakt så.

@Brandten, frågade en kompis, som tipsade om denna hemsidan: Willy's Products Scandinavian Food Store

@sembl sitter säkert med något tips också :)

Alltså om man vill skicka dålig ost som inte smakar något eller super processat kött så bör man sitta i fängelse oavsett.

Är han sugen på falukorv så är det bara att knalla ner till närmaste större mataffär och köpa Boloney. Smakar i stort sett identiskt och funkar utmärkt att göra tex korv stroganoff. Man märker ingen skillnad alls. Korven är dock större.

Gällande hushållsosten så finns det ibland på World Market om man har tur att tajma det till julen. Men vilken American cheese som helst matchar den svenska hushållsosten som redan borde ha förbjudits sent 80 tal hemma i Sverige.

Ikeas utbud är ganska dåligt gällande produkter. Mycket egna varor och ingen ost nuförtiden här. De hade Västerbotten förr i tiden men det är nu många år sen. Dock har de Pågens kanelbullar i frysen vilket är fantastiskt när man får hemlängtan.
 
Toppen