Senaste nytt

Amex Gold till Platinum

kultingen

Medlem
Hej!
Har fått som många andra erbjudande
Om att uppgradera Amex Gold till Amex Platinum.
Försvinner mina intjänade 200’ MR bonus
Om jag skulle uppgradera?

Tack på förhand för input

mvh
A
 

MrRob

Medlem
Jag vet inte om Gold->Platinum fungerar som Premium->Elite men det är högst sannolikt att din spend nollställs. Så är du nära dina gräns på 150.000:-/300.000:- i spend och vill få dina 100.000/300.000 MR i bonus så hade jag försökt nå dem först om det är möjligt.

Dock får du givetvis behålla dina intjänade MR-poäng vid uppgradering oavsett vad.
 

Valley

Medlem
Finns något datum för när gamla Gold-villkoren om s k "no limit" upphör?
Nu lär det i o f s inte spela någon som helst roll. Nog en mer filosofisk fråga det där. Är då inte mycket som läggs på kortet hur som helst just nu. Nu är ju alla mina inplanerade mässor under våren inställda.
Då blir problemet snarare att komma upp i 36 papp innan sista juni för att få sina bonuspoäng.
Kan det finnas problem för att ex. vis betala kommunens fiberanslutningen via ex. Betalo?
 

Valley

Medlem
Det blev att slå till. När jag räknade efter vad det skulle innebära på årsbasis blir det inte normalt dyrare än den kombon jag använder idag.
Jag kan byta ner mig till Gold hos E C och jag har inte glömt vad försäkring för hyrbilen vi hade vid en reparation kostade.
Summa summarum går det i princip på ett ut. Kom också på att vi även kommer handla lite maskiner och ny dator å telefon till jobbet, så beloppsgränsen för bonus är så gott som uppfylld redan nu.
 
Det blev att slå till. När jag räknade efter vad det skulle innebära på årsbasis blir det inte normalt dyrare än den kombon jag använder idag.
Jag kan byta ner mig till Gold hos E C och jag har inte glömt vad försäkring för hyrbilen vi hade vid en reparation kostade.
Summa summarum går det i princip på ett ut. Kom också på att vi även kommer handla lite maskiner och ny dator å telefon till jobbet, så beloppsgränsen för bonus är så gott som uppfylld redan nu.
Glöm inte att gå in på chatten och aktivera 2500 kr mat. Ni hittar erbjudandet i experienceappen
 

Valley

Medlem
Man var inte snabba med bonuspoängen. Skulle dykt upp i augusti. Och enligt "first line" support kan man bara se att jag fullgjort kraven.
Får vi se vad som händer och när.
 
Toppen