Senaste nytt

Dagens bild

Resenären

Medlem
annons för @Palazzi med flera
Liknande tema i denna annons från franska TGV:

IMG_20191003_172424719_HDR.jpg

"Tåglyx i stället för flygmode - arbeta utan turbulens".
 

JohnR

Medlem
Inte nog med detta, det finns även en artikel om att skall bli fri konkurrens i luften
Vilket uppvaknade för en flygentusiast denna morgon, alla läste väl DN papperstidning 1992
Visa bifogad bild 117108
Även en påminnelse om hur räntan såg ut på den tiden.
 

Alf

Medlem
Ett steg närmare friheten efter ett år i karantän för riskgrupp. Andra dosen inplanerad. Tyvärr ligger hustrun i senare tidsplanering men det borde bli de närmaste veckorna. Borde vara möjligt med resor i sommar samt inplanerad höstresa med First med LH B747-8 och hem med SAS A321LR från Boston.

upload_2021-3-20_16-56-9.jpeg
 

Alf

Medlem
DN den 23 februari 1992 notera varm mat gratis förfriskningar.

Visa bifogad bild 116787



DN den 27 februari 1983, notera vad som ingår i "Första Klass" mat på porslin och VIP rum!

Visa bifogad bild 116788
Jo det var lika bra som i annonsen, förutom att VIP rummet inte var så märkvärdigt, en vanlig lounge. Vad jag minns från mina flygningar med Northwest var att de flög flera gånger i veckan. När jag åkte var det via CPH till JFK och via London till Minneapolis ( MSP). Samtliga flygningar med B747, längst fram på nedre däck med massor av plats. Biljetterna var till ett bra pris utan att ens en statlig arbetsgivare klagade över man åkte i första klass.
 
Toppen