Senaste nytt

Waldorf Astoria Beverly Hills - Bo 1 natt betala för 2?

Big Birger

Medlem
Har bokat 2 nätter med poäng på Waldorf Astoria Beverly Hills i juni, och betalade 95 000 poäng/natt för de två nätterna.

Nu har Swiss ställt in hemresan, så vi åker hem 1 natt tidigare. Så då tänkte jag bara minska min bokning från 2 nätter till 1, och få tillbaka mina 95 000 poäng. Men så enkelt var det inte.

Chattade med bokningstjänsten, och det går inte att boka om på grund av att det är en helg med hög efterfrågan där det inte längre finns några nätter tillgängliga för 95 000 poäng. Billigaste natten nu är 288 000 poäng. Märkligt. Jag ska ju inte boka fler nätter. Jag ska boka av 1 natt, som de kan sälja till ett högre pris om nu hotellet har hög beläggning det datumet.

Någon som har råkat ut för motsvarande och hittat kreativ lösning?

Har ställt en fråga till Hotellet direkt istället, för att se om de kan fixa problemet. Borde gå att lösa. Annars får jag hitta på något annat. Jag vill inte gärna betala 190 000 poäng för 2 nätter, när jag bara kan nyttja 1.

Och i slutänden kanske allt detta ändå löser sig genom att det är hög risk för att resan ställs in. Så det är ingen idé att få för hög puls. :)
 

JohnR

Medlem
Ibland kan det kan det löna sig att ringa bokningstjänsten, speciellt om du har status, jag har också dåliga erfarenheter av chatten.

Annars är Senators tips bra!
 
Toppen