Senaste nytt

Bonvoy kampanj Dubbla poäng och dubbla elit nätter 16 februari till 27 april 2021

Glenn E

Medlem
Denna kampanj hittas här: Promotion Central

Man måste registrera sig för att utnyttja denna kampanj.
Gäller för bokningar på minst 2 nätter.

Efter att ha status matchar till Platinum Elite med 15 nätter fick jag just in 25 status nätter på kontot för 2021.
Det räcker med 25 nätter till som blir 50 under kampanjen för att nå Titanium Elite och då får jag dessutom 10 svit uppgraderings vouchrar goda för en natt styck. Alternativet är 5 svit uppgraderings vouchrar och en gratis natt för upp till 40000 poäng.

SLUTSATS
Dubbla poäng som Platinum Elite ger 25 poäng per USD spenderat vilket ger en återbäring på 20% om man värderar 1000 poäng till 8 USD.
Jämfört med Hyatts kampanj som ger 16,5 poäng per USD som Globalist är det inte lika bra. 1000 Hyatt poäng värderas till cirka 16 USD för 1000 poäng. Dvs en återbäring på drygt 26%. Därtill kommer alla Hyatt’s milestones som är värdefulla upp till 100 nätter per år.
För Hilton får man just nu 2000 poäng per stay och 5000 poäng för 5 nätter. Om man antar att man når 40 nätter under deras kampanj fram till 2 maj på 8 stays på 5 nätter för man som Diamant vid rumskostnad på 100 USD per natt i snitt:
Kostnad 4000 USD ger 80000 poäng.
8 stays ger 16000 poäng. 8 x 5000 poäng ger 40000 poäng. Milestones i år är 10000 poäng efter 20 och 30 nätter samt 40000 poäng efter 40 nätter istället för normalt 60 nätter. Så 196000 poäng värda 980 usd efter att ha spenderat 4000 usd ger en återbäring på 24,5%. 1000 Hilton poäng värderar jag till 5 USD.
Hyatts kampanj är alltså bäst men alla är bra.
 

JohnR

Medlem
Den här pandemin är inte bra för för statusjagandet. Det är svårt att sluta nu.
För två månader sen var jag på gränsen att nå Bonvoy Platinum. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska spendera $300 för att nå Titanium. Sjukt.
 

jerixon

Medlem
Synd bara att Marriot i vanlig ordning strular extremt med kreditering och skit.
Man blir trött på kundtjänst okunskap dessutom, men det löser sig väll tillslut :)
 

Glenn E

Medlem
Hilton kan strula om man har flera bokningar efter varandra. Vad gäller Bonvoy för mig har jag bara lyckats klämma in en bokning på 15 nätter i Shanghai under denna kampanj. 15 blir 30 och med 25 nätter redan givna av Bonvoy i år tar det mig till 55 så Platinum är iallafall ordnat. Men det är ju lång tid kvar på året.
 

henrik l

Medlem
Ser att de svenska "Marriott-hotellen" har hyfsade priser. Funderar på om någon har testat att checka in, betala, ligga och sprattla lite i sängen, sedan dra iväg och inte dyka upp vid utceckningen, men casha in 6 nätter?
 

JohnR

Medlem
Ser att de svenska "Marriott-hotellen" har hyfsade priser. Funderar på om någon har testat att checka in, betala, ligga och sprattla lite i sängen, sedan dra iväg och inte dyka upp vid utceckningen, men casha in 6 nätter?

Det är gångbart, det krävs som sagt oftast att du checkar in fysiskt, men du kan checka ut i appen....
 
Toppen