Senaste nytt

Intressant info från Lufthansa Gruppen

fcx

Medlem
En hel del tillgångar (oklart vilka) ska säljas. Digitalisering ska minska kostnaderna kraftigt (oklart hur).

115 longhaulmaskiner ska bort, oklart dock hur många som ska in. A340 och A380 försvinner, liksom 767, 777-200 och MD-11.

upload_2021-3-7_1-9-9.png
 

Carl

Medlem
Vad skall Austrian ha för long haul-flotta framöver?
Alla A340 hos Swiss skall fasas ut. Ersätts dessa med B777-300?
 

Palazzi

Medlem
Tack @sembl ,intressant!

Av viss lathet så orkade jag inte söka igenom hela videon efter svar, men kanske kan du belysa mig (om du sett den i sin helhet). Tillskrivs reduceringen affärsresenärer en övergång till videomöten (/ändrade resvanor) eller tror man sig tappa till konkurrenter?
 

Senator

Moderator
Jag skrev om detta i en annan tråd i veckan

I veckans nyhetsbrev från FlyerTalk plockas det upp lite nyheter från Lufthansas årsrapport 2020. Det står klart nu att två giganter i flottan tar farväl under 2020: Lufthansa Plans to Ground Airbus A380, Boeing 747-400 – FlyerTalk - The world's most popular frequent flyer community

Ingen mer A380 och ingen mer B747-400 kommer vi se alls om detta stämmer.

Här är rapporten från Analyst Dagen:
https://investor-relations.lufthans...ches/LH-APC-2021-charts-Spohr-Steenbergen.pdf

Hade glömt bort detta:
Fleet Order - Lufthansa Group

Swiss A340 precis nyrenoverade. Austrian kommer flyga vidare tror jag med B787 och/eller A350. Swiss kommer flyga vidare med A330 och B77W. Men Lufthansa First kommer det vara väldigt lite av.
 

Senator

Moderator
I fallet affärsresenärer tror jag man räknar de som har ett avtal så man kan se statistik. Det gäller storföretag samt PartnerPlus.

Räknar Lufthansa med biljetter som är köpta på företagskonto/resebyrå i procenttalet?

Jag köper alla mina biljetter privat även om det är en affärsresa.
Var hamnar jag i statistiken?

jag antar ni är med i PartnerPlus? Då är nog du inräknat
 
Last edited:
Toppen