Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

igelkotten

Medlem
Yes, tack igen. Blev det, kan alltid byta tillbaka.

Fungerar det som att 1 juli är brytdatum för första voucher eller kan man tjäna in de närsom?

Undrar också om man byter fram och tillbaka som inte verkar så ovanligt, blir det ingen ny kreditupplysning så länge den biten inte förändras?

För båda gäller fram till 31 december. Dvs du kan trigga båda när som helst innan dess.
 

eddo

Medlem
Ser nu att min spend är nollad. Ska göra ett köp sen så får jag se om ett par dagar om spenden ökat.

har gjort samma och kan uppdatera - får se vem som får sin transaktion clearad först :)

Kan rapportera att min spend fortfarande är nollad efter några transaktioner. Spend på mitt Premium i väntan på det nya Elite (som jag kan se i appen) verkar alltså inte räknas mot 2-4-1.
 

FilipJ

Medlem
Någon mer än jag som undrar varför man ska behålla sitt elite? Kampanjerna som är just nu premierar något annat, och jag ser det som avsevärda försämringar har skett den senaste tiden. Försämrad intjäning på SAS-biljetter, försämrad bokningsmöjlighet hos SAS för awardbiljetter, och grädde på moset lounge on the go inte introducerad utanför Arlanda (medveten om att detta inte är en försämring utan status quo).
 
Någon mer än jag som undrar varför man ska behålla sitt elite? Kampanjerna som är just nu premierar något annat, och jag ser det som avsevärda försämringar har skett den senaste tiden. Försämrad intjäning på SAS-biljetter, försämrad bokningsmöjlighet hos SAS för awardbiljetter, och grädde på moset lounge on the go inte introducerad utanför Arlanda (medveten om att detta inte är en försämring utan status quo).
Exakt dom frågorna jag ställt till Amex.
 

Davvelavve

Medlem
Kan nu rapportera att min spend är 700kr och använder fortfarande premium kortet.

Så med andra ord är det lika bra att göra sina inköp som planerat nu, utan att vänta in det nya kortet!
 

ViktorL

Medlem
Har planerat att bjuda in flickvännen under en längre tid och funderar nu på hur det blir om jag bjuder in henne, och hon direkt hoppar på denna kampanj med uppgradering till Elite. Förlorar vi båda de 12 000 (x2) poäng som inbjudan ger, om hon inte hinner upp i spenden på 15 K innan hon byter upp sig? Någon som har några kloka tankar kring detta?
 

MrRob

Medlem
Har planerat att bjuda in flickvännen under en längre tid och funderar nu på hur det blir om jag bjuder in henne, och hon direkt hoppar på denna kampanj med uppgradering till Elite. Förlorar vi båda de 12 000 (x2) poäng som inbjudan ger, om hon inte hinner upp i spenden på 15 K innan hon byter upp sig? Någon som har några kloka tankar kring detta?

Du lär få din bonus för att rekrytera henne (troligtvis innan hon får sitt kort) men når hon inte sitt spenderingsmål på 15.000:- innan ni uppgraderar henne lär hon inte få sin "sign-up"-bonus.

Agerar ni idag och har möjlighet att spendera 15.000:- med kort varsel så finns det en liten möjlighet att ni hinner få till det här innan 30/3 beroende på hur lång tid det tar för henne att få sitt nya kort. Har ni förutsättningarna hade jag försökt för ni har inte mycket att förlora om du ändå tänkt värva henne.
 
Toppen