Senaste nytt

Uppdaterar Lufthansa sitt program för hösten -21 just nu?

lindblom

Medlem
Har i dagarna fått flera flighter med Lufthansa i höst ombokade. Både award och betalda har blivit drabbade.

Är det flera som känner av detta?
 

Glenn E

Medlem
Jag fick e-post igår om ombokning Swiss första klass från Shanghai till Oslo. En dag senare till lördag morgon från Shanghai i juli. 2 problem:
1- Går bara att hitta Swiss från Shanghai på tisdagar
2- Flyget från Zürich till Oslo avgår dagen innan jag kommer fram till Zürich.
Lufthansa hade en 747-8 med första klass från Shanghai i juli en kort stund men nu har de inget från Shanghai.
 

Gaston

Medlem
Fick också mejl igår om ändring. Höstlovsresa till Bangkok (billigaste ekonomi) för mej och dotter. Helt plötsligt har vi en layover på ca 12h i Zürich :eek:. Det var 6h i originalbokningen, vilket kändes på gränsen. Ringde nyss till Lufthansa och bad om ändring. Inga problem. Nu 55min i Zürich. :)
 

Per N

Medlem
Vi är också drabbade av tidtabellsändringar med Swiss där vi i två fall har förändring på mer än 2 timmar. Är det någon som vet hur lång "betänketid" man har innan man eventuellt begär återbetalning? Båda resorna är i sommar och med tanke på osäkerheten så vill man gärna vänta en tid innan man agerar.
 

Fredde18

Medlem
Har en delvis swiss (hemresa) över höstlovet. Inte hört något än men den ligger ju i vintertabellen så den kanske inte ändras än i så fall.
 
Toppen