Senaste nytt

Mycket nöjd med Hilton Dubrovnik

Kroatien är ett land som har försökt hålla uppe så mycket som möjligt under pandemin. Ett av få länder som t.ex har varit öppet för amerikanska turister. Det har funnits flera intressanta artiklar på CNNs amerikanska sajt om just detta.

Hilton i stan för €125 är ett fynd. Helt klart ett av Hiltons bästa hotell i Europa i mitt tycke. Om du kan åka dit, om du skall ha hängslen och livrem är upp till dig. Kolla om det finns ett nummer/email du kan kontakta. Om hotellet är bokningsbart så planerar man öppna.
Bra summering av mina googligar och tankar innan denna resa bokades idag
 
Nu har det visat sig att hotellet kommer öppna första 1 april och vara stängt på dom marsdatum som jag bokade. Opoffsigt av Hilton att ha bokningen öppen när man visste att hotellet var stängt. Efter mejlväxling är det nu inte möjligt att boka i mars längre och jag saknar boende för nätterna innan 1 april. Det kunde man inte lösa.
 

Senator

Moderator
Nu har det visat sig att hotellet kommer öppna första 1 april och vara stängt på dom marsdatum som jag bokade. Opoffsigt av Hilton att ha bokningen öppen när man visste att hotellet var stängt. Efter mejlväxling är det nu inte möjligt att boka i mars längre och jag saknar boende för nätterna innan 1 april. Det kunde man inte lösa.

Det var en ganska likadan situation förra sommaren med hotell som jag hade bokat där ungefär en månad innan så meddelade hotellet att man inte kom att öppna.

Förstår delvis frustrationen men skall man resa nu så är det första man behöver lite förståelse och flexibilitet. T.ex. vi vet inte om detta är Hiltons beslut eller ett beslut som tas av myndigheter. Om det är ett rent kommersiellt beslut, ja då förstår jag också delvis detta. Om man inte har öppet bokningen, hur skall man då vet man vilken efterfråga som finns? Hade det varit en vecka, eller några dagar innan så hade jag nog sätt på detta annorlunda. Men nu är det en månad dit, och med tanke på rådande omständighet inte oväntat trots att Kroatien som nation har varit "öppen" hela tiden. Tyvärr sådant man får leva med i dessa tider, skriv av det på förlustkontot och gå vidare.
 
Det var en ganska likadan situation förra sommaren med hotell som jag hade bokat där ungefär en månad innan så meddelade hotellet att man inte kom att öppna.

Förstår delvis frustrationen men skall man resa nu så är det första man behöver lite förståelse och flexibilitet. T.ex. vi vet inte om detta är Hiltons beslut eller ett beslut som tas av myndigheter. Om det är ett rent kommersiellt beslut, ja då förstår jag också delvis detta. Om man inte har öppet bokningen, hur skall man då vet man vilken efterfråga som finns? Hade det varit en vecka, eller några dagar innan så hade jag nog sätt på detta annorlunda. Men nu är det en månad dit, och med tanke på rådande omständighet inte oväntat trots att Kroatien som nation har varit "öppen" hela tiden. Tyvärr sådant man får leva med i dessa tider, skriv av det på förlustkontot och gå vidare.
Jag är flexibel men det var mer reaktionen "ojdå" som jag reagerade på. Detta är ju ett lyxhotell med ofta långväga gäster.
 
På plats som första gäst efter återöppnandet idag. Lite konstigt med ett helt tomt hotell, hoppas det checkar in några fler idag.
63a64d31563ac02a5e5e5bd3977fa512.jpg
56f0eb95492686503f3b69a04df8d8c7.jpg

Fick ett executive hörnrum längst upp i huset med stor terrass och utsikt över gamla stan och havet.
13e254934868410e9f27b6b5fc01d377.jpg

Jättefräscht. Pool och loungen är öppna trots att det stod på webben att det skulle vara stängt. För €125/natt är ju detta som sagt helt galet bra.
 

Kimmen00

Medlem
Checkade ut imorse från Hilton Imperial. Så bra! Vi hade en stor svit. 2 rum. Bra loungen med massa småplock som räckte som middag (om man inte skämdes för sig).
Enda nackdelen va väl att maten i loungen inte var barnanpassad .
Jättebra frukost på terrassen.
Suveränt läge och mkt bra service.
 
Toppen