Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Fem samtal idag för att boka resa ARN-SIN, DPS-ARN med utgående voucher, cirka 10 min väntan varje gång.

Hade själv kollat på United och sett en del resor, om än inte överflöd hem från DPS. (Jan 2022)

1. Man, mycket oengagerad och kunde inte hitta några resor till eller från DPS i Januari. HUACA
2. Kvinna, något mer engagerad och aktiv men kunde inte hitta några resor även när jag påtalade dom jag själv kunde se på United. HUACA
3. Kvinna, mycket engagerad och aktiv i sökandet och vad hon kunde hitta för resor. Utan att jag påtalar vad jag lyckats hitta kan hon se dessa som jag spanat på och även några jag inte kan se, på det datum jag helst ville ha. Yey! Vi kollar på olika alternativ och denna gör sitt bästa för att hitta en smidig resa utan långa stopp etc. När vi närmar oss bryts samtalet! Vi kollar efter buisness för två pers men får veta att den bara finns för en.
4. Ringer upp igen och får tala med en annan man. Mycket oengagerat, kan absolut inte hitta något av det vi nyligen kollat på även när jag ger utförligt information. HUR KAN DET VARA SÅ OLIKA! HUACA
5. En annan man, hittar INGET inledningsvis men låter inte lika "hopplös" som man 1 och 4. Jag påtalar sedan vad vi lyckades hitta i under samtal 3, vilket denne efter en stund lyckas hitta, och hjälper mig bra tills vi hittar samma lösning som under samtal 3.
 

MartinH

Medlem
Enkel resa GOT-IST-HKT med Turkish, 1 person i business. United visade Y GOT-IST och C IST-HKT, Air Canada visade C båda flygen.
1. man, hittade inte business på nån sträcka, tack o hej
2. man, hittade business
Bad om Turkish bokningsreferens med en gång.
edit - fast det går ju att boka sittplats på sas classic...
 

Tamas

Medlem
Det verkar att finns några kunniga och en bra antal rookies.

Jag hade ett samtal då killen sa att det var för komplicerat för honom att boka om en SAS resa... (2 bokningsnummer, 1 med 241 andra med Flypremium, komplicerat är det visst :))
Andra var så långsam att biljetterna försvann medan han lyckades knappa in vad jag ville.
Tredje bokade om på 5 min, redan vid början paxade platserna som leg 3 i befintliga bokningar och sen jobbade sig fram till lösningen. Dag och natt skillnad alltså!
 

kexxcream

Medlem
Enkel resa GOT-IST-HKT med Turkish, 1 person i business. United visade Y GOT-IST och C IST-HKT, Air Canada visade C båda flygen.
1. man, hittade inte business på nån sträcka, tack o hej
2. man, hittade business
Bad om Turkish bokningsreferens med en gång.
edit - fast det går ju att boka sittplats på sas classic...

Vilken länk använder du för att boka sittplatser?
 

Senator

Moderator
Enkel resa GOT-IST-HKT med Turkish, 1 person i business. United visade Y GOT-IST och C IST-HKT, Air Canada visade C båda flygen.
1. man, hittade inte business på nån sträcka, tack o hej
2. man, hittade business
Bad om Turkish bokningsreferens med en gång.
edit - fast det går ju att boka sittplats på sas classic...

Vilken länk använder du för att boka sittplatser?

Mina bokningar - SAS funkar att boka sittplatser på TK

Jag fick inte upp detta på SAS, men ett segment med Lufthansa öppnade upp för seating på alla flighter den vägen för min del.
 
Toppen