Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

FilipJ

Medlem
Det verkar som att ANA inte längre säljer biljetter till NH224 27 april 2021, men min award-biljett är inte avbokad än. Någon som vet om hur lång tid lagget mellan slut på biljettförsäljning och cancellering brukar vara?
 

Tonton

Medlem
Det verkar som att ANA inte längre säljer biljetter till NH224 27 april 2021, men min award-biljett är inte avbokad än. Någon som vet om hur lång tid lagget mellan slut på biljettförsäljning och cancellering brukar vara?

Någon/några dagar är min erfarenhet. Många system som ska samspela.
 

Maja

Medlem
Någon mer som vet om ombokning är tillåten med utgången voucher och hur länge i så fall?
Fram till dagen innan din första flygning i den bokning.

You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking.

If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.

Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.
Källa: Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
 

Senator

Moderator
Fram till dagen innan din första flygning i den bokning.

Tackar alla ni kunniga, detta är ju guld!!!!

Samma destination är ju klart, men det finns en massa oklarheter som ger
kundtjänstmedarbetare möjlighet till kreativ tolkning och skapa frustration bland kunder.
Måste det vara samma rutt?
Måste det vara med samma flygbolag?
Måste det vara samma klass?
osv.

@Homer har en bra poäng här. Destination är nog tydlig men allt annat vet vi som vanligt inte vad som gäller eftersom det är SAS vi talar om :eek:
 

squeezen

Medlem
@Homer har en bra poäng här. Destination är nog tydlig men allt annat vet vi som vanligt inte vad som gäller eftersom det är SAS vi talar om :eek:
Nej det lär vara upp till dagens lotto.
En herre jag bokade med igår sade vid en allmän ”spela dum” fråga ifall jag tolkat rätt att ombokning av resa med utgången vocher var möjligt;
Ja så är det nu för tillfället, men du måste från XXX till YYY fortfarande men datumen och hur du lägger upp rutten kan ändras, det spelar ingen roll. Du kan ha kvar som nu transit i BBB men kan även åka via AAA-CCC, men du kan inte byta XXX och YYY som start eller destination”.

men som sagt hela denna trådens existens är ju sprungen av fria tolkningar hos kundservice folken.

samma herre sade även vid allmänt småprat under tid skatter räknades att det är samma bas medarbetare numera på alla typer av samtal, ”så det gäller komma ihåg vilken linje man är inloggad på så man svarar rätt”.
Antar därmed folken nu är väldigt spretiga i ”spetskompetens” om det nu finns. Men där Tallinn var just bonusresor experter är dessa nu frontline generalister
 

char

Medlem
Jag lyckades härom natten boka två SAS business ARN - Miami i januari 2022 (Amex voucher). Vad jag förstått ska jag nu göra följande:

- Så for det släpps biljetter Miami -> Norden ska jag ringa in och lägga på dessa oavsett vilken klass eller datum jag hittar?
- När (om) det dyker upp business biljetter så gör jag en ombokning. Kan jag göra detta online eller måste jag ringa?
- Om jag inte lyckas med att hitta SAS business, kan jag göra om det till en Star Alliance bokning?
- Vilken (svensk) tid på dygnet släpper SAS biljetterna från Miami?

Tack på förhand.
 

Tamas

Medlem
Jag lyckades härom natten boka två SAS business ARN - Miami i januari 2022 (Amex voucher). Vad jag förstått ska jag nu göra följande:

- Så for det släpps biljetter Miami -> Norden ska jag ringa in och lägga på dessa oavsett vilken klass eller datum jag hittar?
- När (om) det dyker upp business biljetter så gör jag en ombokning. Kan jag göra detta online eller måste jag ringa?
- Om jag inte lyckas med att hitta SAS business, kan jag göra om det till en Star Alliance bokning?
- Vilken (svensk) tid på dygnet släpper SAS biljetterna från Miami?

Tack på förhand.

Jag har inte lyckats boka om hemresan på webben efter jag gjorde som du tänker. Jag hade open jaw dock. Kom till att välja vilken flight jag ville boka om men dök aldrig nån tillgänglighet upp. Så ja, så skulle man göra men oklart om det går att boka om online sen.

Biljetter från östkusten släpps kl 06:00 svensk tid.

Har aldrig gjort om från rent SAS till *A men ser inte varför det skulle bli ett problem. De bokar av nuvarande och bokar *A kombination istället.
 
Toppen