Senaste nytt

Ombokning business saver.

Lasse Kongo

Medlem
Ska köpa en business biljett med Austrian till asien inom kort för avresa i december. Finns business flex och saver. Där skillnaden som jag kan se är att man kan avboka flex biljetten och få pengarna tillbaka och 200% bonuspoäng mot 100% på saver. Båda går att omboka. Hittar dock dåligt med information om dom olika biljettyperna. Går det att boka om biljetten i all oändlighet? Är det någon som har erfarenhet av detta, med Austrian eller annat bolag?
 

Tonton

Medlem
Har du läst bokingsreglerna för de specifika biljetterna du har kikat på? Kan du länka dessa?

Du måste vara mycket mer specifik än sådär för att vi ska kunna hjälpa dig.

Edit: Jag gick själva in på Austrians hemsida.

Här kan du klicka mer om vad som gäller.
Screenshot 2021-02-24 at 13.35.36.png


Screenshot 2021-02-24 at 13.36.14.png
 

Lasse Kongo

Medlem
Hittar bara en jämförelse emellan dom 2 biljettyperna på dras hemsida. Där skillnaden är att man kan boka av den ena och få pengarna tillbaka. Borde ju finnas mer info någonstans men hittar inte det. Tänkte någon på forumet hade koll.
 

Senator

Moderator
Ska köpa en business biljett med Austrian till asien inom kort för avresa i december. Finns business flex och saver. Där skillnaden som jag kan se är att man kan avboka flex biljetten och få pengarna tillbaka och 200% bonuspoäng mot 100% på saver. Båda går att omboka. Hittar dock dåligt med information om dom olika biljettyperna. Går det att boka om biljetten i all oändlighet? Är det någon som har erfarenhet av detta, med Austrian eller annat bolag?

Just nu gäller ombokning av alla biljetter till sista maj, oavsett underliggande regler. Detta har redan förlängds ett antal gånger. Svårt att veta om det gör det igen.

Efter det är det biljettreglerna som gäller. Men om det blir förlängd eller inte vet jag inte. Kolla om du får fram Fare Basis så du kan kolla detaljer i ExpertFlyer.
 

Lasse Kongo

Medlem
Jo det är den infon jag hittat med. Hittar inre nån info om det är någon begränsning på antalet ombokningar man får göra. Det är väl det viktigaste för mig att veta. Kan man boka om hur man vill hur många gånger man vill så känns det ju onödigt att lägga 10k till på en flex biljett.
 

Senator

Moderator
Jo det är den infon jag hittat med. Hittar inre nån info om det är någon begränsning på antalet ombokningar man får göra. Det är väl det viktigaste för mig att veta. Kan man boka om hur man vill hur många gånger man vill så känns det ju onödigt att lägga 10k till på en flex biljett.

En ombokningsbar biljetter är just det, en ombokningsbar biljett. Det finns som oftast inga begräsningar hur många gånger man kan boka om en sådan. I alla fall inte till min vetskap på Austrian.

Mitt tips är fortfarande samma:
1. Om du inte hittar exakta biljettregler på Austrian.com så
2. Logga dig på ExpertFlyer och se vilka priser som finns på sträckan (jag gissar ARN-BKK)
3. Du kan matcha priserna på ExpertFlyer med de på Austrian.com vid att titta på grundpriset minus skatter/avgifter

Om min gissning att det är ARN-BKK som gäller så har du priserna här:

Austrian.PNG


P-klass ger 100% till Eurobonus
CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER.

CHANGES

ANY TIME
CHANGES PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALES RESTRICTION 25AUG20 - 31MAY21

Z-klass ger 150% till Eurobonus
CANCELLATIONS

ANY TIME
CHARGE EUR 250.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND.
WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER

CHANGES

ANY TIME
CHANGES PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SALES RESTRICTION 25AUG20 - 31MAY21

D-klass ger 200% till Eurobonus
CANCELLATIONS

ANY TIME
CANCELLATIONS PERMITTED

CHANGES

CHANGES PERMITTED.
 

Lasse Kongo

Medlem
Tack för alla svar. Har aldrig brytt mig om vad reglerna sagt angående ombokningar och liknande alltid lyckts ta mig till flygplatsen. Nu är det ju lite annorlunda...
Tog kontakt med Austrian på facebook och det är fria byten hur många gånger jag vill.
 
Toppen