Senaste nytt

Sökes: Award resa Luleå/Stockholm till Florida dec21-jan22

Canadien

Medlem
En annan detalj som är värd att nämna är att när jag har försökt kombinera Star Alliance-resor med SAS Plus har jag fått tvärstopp. SAS Plus får man bara välja om hela flighten är med SAS.

(Det här var info jag fick för 1,5 år sen typ, kanske har ändrats.)
Nej det stämmer. Premium ekonomi har ingen star-alliance-wide bokningsklass, bara ekonomi (X) och business (I) finns än så länge. Så det går inte.
 
En annan detalj som är värd att nämna är att när jag har försökt kombinera Star Alliance-resor med SAS Plus har jag fått tvärstopp. SAS Plus får man bara välja om hela flighten är med SAS.

(Det här var info jag fick för 1,5 år sen typ, kanske har ändrats.)

Ok, bra info!. Jag såg på awardhacks att det verkar vara ganska enkelt att åka sas plus till IAD eller ORD, sen hade man som senator föreslog kunnat köpa sista inrikes-segmentet för pengar. Inte roligaste alternativet men det lär ju fungera i alla fall.
 

Senator

Moderator
Ok, bra info!. Jag såg på awardhacks att det verkar vara ganska enkelt att åka sas plus till IAD eller ORD, sen hade man som senator föreslog kunnat köpa sista inrikes-segmentet för pengar. Inte roligaste alternativet men det lär ju fungera i alla fall.

Som sagt, det finns Business till Chicago på dina datum från Arlanda. Sök på Air Canada och/eller United. Den 18:e finns Swiss LX1249 ARN-ZRH + LX5 ZRH-ORD. Den 5:e finns det massor av platser med Lufthansa/United till FRA/MUC men ekonomiklass upp till ARN.
 

MartinH

Medlem
En snabb koll på United ger att det finns 4 platser i business direkt till MIA på Swiss (x 2 flighter), TAP och Turkish 13, 14, 15 dec och på Turkish 19, 22 dec. Från MIA finns med Turkish 4, 5 jan. Sen får du hitta platser inom Europa också, skall nog gå att ordna.
Finns säkert mer alternativ, kollade inte alla datum eller några andra flygplatser.
 
Toppen