Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Maja

Medlem
Ringde in strax efter 09.00 idag, pratade med X som var trevlig och verkade kompetent. Bokningen blev nästan som jag hade tänkt mig, fick byta ut GOT-FRA till ARN-FRA för att de har numera(kanske varit så länge?) ändrat till att man inte kan dela upp resan om det inte är ett SAS flyg som kör första turen. GOT-FRA skulle köras av LH. Ändå nöjd med rutten och man fint att man kan bocka av februari vouchern.
Dela upp? Vad menar du nu?

Jag har bokat nyligen och utgår ifrån GOT och flyger via MUC/LHR på utresan till EWR och hem via VIE/BRU med avslutning i GOT.

OBS! Inga SAS-flighter alls i denna bokning.
 

Mr Basic

Medlem
Dela upp? Vad menar du nu?

Jag har bokat nyligen och utgår ifrån GOT och flyger via MUC/LHR på utresan till EWR och hem via VIE/BRU med avslutning i GOT.

OBS! Inga SAS-flighter alls i denna bokning.
Vem vet? :eek::rolleyes: Fick också höra detta men orkade inte ifrågasätta, vad tjänar det till.....:(
”It’s like a riddle hidden inside an enigma” hos SAS Star Alliance-bokning numera. o_O
 

daniel_se

Medlem
I höstas bokade jag en 2-4-1 resa BC till USA till nu i juli med poäng. Det känns ju osannolikt att den blir av, tveksamt om man ens hinner få sitt vaccin tills dess om man är boende i Stockholm. Visst är biljetterna helt ombokningsbara? Måste man boka om till en resa under 2021 då med tanke på 2-4-1 vouchern? För 2022 har jag ju ett par andra vouchers.
 

palmen

Moderator
I höstas bokade jag en 2-4-1 resa BC till USA till nu i juli med poäng. Det känns ju osannolikt att den blir av, tveksamt om man ens hinner få sitt vaccin tills dess om man är boende i Stockholm. Visst är biljetterna helt ombokningsbara? Måste man boka om till en resa under 2021 då med tanke på 2-4-1 vouchern? För 2022 har jag ju ett par andra vouchers.
Du kan boka om till vilket datum som helst som det finns biljetter släppta till, behöver inte vara 2021
 
Hej, Vet någon hur det ligger till med Thai business till BKK med Amex award i Jan 2022. Ringde idag 018-480 91 67 för att boka GOT -FRA-BKK och hem BKK-MUC- GOT. Dit fanns inga business i FRA- BKK men hem fanns FRA-MUC. Agenten påstod att Thai inte öppnat för business.
Har ni några tips hur jag kommer till BKK i business?
 

Senator

Moderator
Hej, Vet någon hur det ligger till med Thai business till BKK med Amex award i Jan 2022. Ringde idag 018-480 91 67 för att boka GOT -FRA-BKK och hem BKK-MUC- GOT. Dit fanns inga business i FRA- BKK men hem fanns FRA-MUC. Agenten påstod att Thai inte öppnat för business.
Har ni några tips hur jag kommer till BKK i business?

Thai verkar fortfarande inte släppa platser till SAS tidigare än 89-90 dagar innan avresa. Använd Air Canadas eller Uniteds sökmotor. Du har en del alternativ: Turkish, Austrian, Lufthansa eller Swiss från Europa eller studsa ner till Cairo (Egypt) eller Addis (Ethopian) . Både Austrian och Swiss släpper en del platser. Kolla också Turkish flyger också till Phuket.
 

Mr Basic

Medlem
I höstas bokade jag en 2-4-1 resa BC till USA till nu i juli med poäng. Det känns ju osannolikt att den blir av, tveksamt om man ens hinner få sitt vaccin tills dess om man är boende i Stockholm. Visst är biljetterna helt ombokningsbara? Måste man boka om till en resa under 2021 då med tanke på 2-4-1 vouchern? För 2022 har jag ju ett par andra vouchers.

Du kan boka om till vilket datum som helst som det finns biljetter släppta till, behöver inte vara 2021
Tänk på voucherns/poängens giltighetstid.
 
Toppen