Senaste nytt

Kort med självriskeliminering för hyrbil?

Ubbe

Medlem
Hyrde bil medan min var inne på reparation. Fick en parkeringsskada. Hade vittne vid parkering och vid avhämtande av bilen. Ringde Polis men de ville inte komma utan bad mig köra dit.
I reglerna (jävligt liten text) stod det att för parkeringsskada skulle Polis besiktiga på plats..
Slutet blev att jag betalade 5000 av en självrisk på 7500. (räkna med att det var långt dit..)
Varje krona lagd på självriskelimininering är en "investerad" krona.
Europcar har i varje fall förlorat en kund!
 

Alx

Medlem
Med Amex Centurion behöver jag aldrig fundera över försäkringar eller självrisker på någonting. En löjligt bra försäkring som gör att jag tar bort ALLA försäkringar som går att ta bort vid bilhyra, resor, hyra av utrustning etc. Jag är övertygad om att jag sparar in den höga årsavgiften på kortet bara genom att försäkringen gör att jag kan boka så billigt utan försäkringar.
 

tourist

Medlem
Detta låter väldigt bra eftersom det även täcker skador på däck och vindrutor.
Om de är pålitliga (=bra att ha att göra med vid skador) har jag ingen aning om
har aldrig provat dem själv.
Car Hire Insurance | Car Rental Excess Insurance

Jag har använt deras USA & Canada CDW & SLI (£120) och därmed kunnat nappa på många kanonbra erbjudanden med amerikanska koder och kuponger när jag relativt ofta (10-20 ggr/år) hyrde bil i USA. Särskilt Enterprise kan ge väldigt förmånliga helgpriser om man håller sig borat från flygplatskontoren. Hade som tur var aldrig någon skada, men företaget svarade snabbt och bra på de frågor jag hade när jag skulle teckna försäkringen, så jag är positivt inställd. För den som hyr ofta är ju £50/år inte mycket för att veta att man inte behöver betala för stenskott i rutan i Europa.
 

ALU

Medlem
Amex Platinum täcker självrisk mm. Vid blotta anblicken kan årsavgiften verka hög, men hyr man bil ofta speciellt utomlands, sparar man snabbt in den avgiften.
 

Homer

Medlem
Jag har använt deras USA & Canada CDW & SLI (£120) och därmed kunnat nappa på många kanonbra erbjudanden med amerikanska koder och kuponger när jag relativt ofta (10-20 ggr/år) hyrde bil i USA. Särskilt Enterprise kan ge väldigt förmånliga helgpriser om man håller sig borat från flygplatskontoren. Hade som tur var aldrig någon skada, men företaget svarade snabbt och bra på de frågor jag hade när jag skulle teckna försäkringen, så jag är positivt inställd. För den som hyr ofta är ju £50/år inte mycket för att veta att man inte behöver betala för stenskott i rutan i Europa.

eller punktering, gubbe som lämnade tillbaka bil före mig förra veckan hade fått punka på vägen till flygpl. fick betal £82

Själv har jag alltid med punkteringsspray, även om det skulle finnas i bilen lär man få betala $$ om man använder denna.
 

JacobGBG

Medlem
Bara för att bekräfta, kan ej se något som helst försäkringsskydd vad gäller hyrbil när jag betalar med AMEX EB (bara reseskydd). Stämmer?
 

FrontX

Medlem
Är det någon som använder Car4Insurance? Är det att lita på?
Jag hyr ganska ofta på Hertz och det känns ju som att det finns mkt att tjäna på att inte använda Hertz Super Cover?
Hertz höjde nyligen självrisknivån till 8000 för deras bilar och då är ju Super Cover ett måste.
Men om Car4 insurance funkar så är det ju betydligt bättre..
Någon som kan ge feedback på detta?
 

tourist

Medlem
Jag har använt dem flera år när jag hyrde ofta i USA, och skulle göra det igen om jag var i samma situation, så jag antar att man kan säga att jag litar på företaget. Däremot har jag aldrig haft en skada så att jag har behövt utnyttja försäkringen. Hyr du i Europa eller i Nordamerika?
 
Toppen