Senaste nytt

Vilket flygbolag har denna handcreme?

Johan Gott

Medlem
Hur vanligt är det egentligen att folk tar med amenity kit hem? Tycker oftast man ser de utspridda lite här och var efter en resa i business/first.

Vet inte men jag har två flyttkartonger på vinden med kits

Jag blir jätteglad när jag flyger first och får ett Rimowa-kit eller en snygg liten skinn-necessär och tar med den hem. Sen slutar det oftast med att jag använder min vanliga, mer rymliga necessär när jag åker någonstans vilket gör att mina amenity kits knappt används.

Men jag är nog lika glad för dem ändå och gillar min lilla onödiga samling.
 

Bryant

Medlem
Amenity kit är väl först och främst produkter som är ämnade att nyttjas ombord, inte ta med till hotellet/hemet.
Personligen föredrar jag kitet i plus mer än det i Business. Enda produkten som jag har användning av är skopåsen, resten är produkter jag redan har eller inte använder.

Sen kan man ju diskutera huruvida sas kanske borde två olika amenity kits, en för män och en för kvinnor (fullt medveten att det finns de som inte identifierar sig som man eller kvinna, men den diskussionen kan vi lämna åt andra forum).

Hur vanligt är det egentligen att folk tar med amenity kit hem? Tycker oftast man ser de utspridda lite här och var efter en resa i business/first.
Man kan aldrig få för många kits!
 
Toppen