Senaste nytt

Sökes: Awardresa 2-4-1 Stockholm - Singapore Oktober 21

Chigge

Medlem
Hej, vi tänkte boka våran första Eurobonus resa men är väldigt förvirrade över hur vi skall gå tillväga. Det här är kanske fel tråd att skriva i då vi knappt vet vad vi håller på med och är dessutom osäkra på ifall vi ens har tillräckligt med poäng. Jag hoppas att ni kan hjälpa oss!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Singapore (SIN)
  3. När vill/behöver du resa ut? Oktober 2021
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst Oktober 2021, alt November 21
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 120 000 EBP
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra business
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte längre än nödvändigt
Tack så mycket för er hjälp!
 

Chigge

Medlem
Yes, vi har 2-4-1 voucher! Ja det kanske inte hade varit så dumt. Inte så sugen på Peking igen men har aldrig varit i Shanghai och skulle isåfall kunna stanna där ett par dagar. Misstänker att vi isåfall åker samma rutt hem?
 

Senator

Moderator
Yes, vi har 2-4-1 voucher! Ja det kanske inte hade varit så dumt. Inte så sugen på Peking igen men har aldrig varit i Shanghai och skulle isåfall kunna stanna där ett par dagar. Misstänker att vi isåfall åker samma rutt hem?

Du kan ta en s.k ”open-jaw” det vill säga ut till Shanghai och hem från Beijing. Det viktiga är den korta visumfriheten om man är i transit till tredje land. Notera att båda rutter sträcker sig upp emot 6t en väg. Jag flög PEK-SIN-PEK hösten 2019 efter jag hade landat från Zürich och jag tyckte det var långt även i Förstaklass.
 

Maja

Medlem
Yes, vi har 2-4-1 voucher! Ja det kanske inte hade varit så dumt. Inte så sugen på Peking igen men har aldrig varit i Shanghai och skulle isåfall kunna stanna där ett par dagar. Misstänker att vi isåfall åker samma rutt hem?
Ja, eller open jaw mellan Peking/Shanghai. Men ni måste åka med SAS för att få ihop ekonomin. Era poäng räcker inte för en award t&r Singapore med Star Alliance då det kostar er 210.000 EB-poäng sedan prishöjningen för 2 personer med en 2-4-1 applicerad.
 

Chigge

Medlem
Du kan ta en s.k ”open-jaw” det vill säga ut till Shanghai och hem från Beijing. Det viktiga är den korta visumfriheten om man är i transit till tredje land. Notera att båda rutter sträcker sig upp emot 6t en väg. Jag flög PEK-SIN-PEK hösten 2019 efter jag hade landat från Zürich och jag tyckte det var långt även i Förstaklass.
Okej, tack så mycket för hjälpen, vi får fundera lite på huruvida det är hållbart med extra restiden eller ifall vi får tänka om resmålet.
 
Toppen