Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Senator

Moderator
Jag ringde nu, lyckades boka om halva familjen på icke 241 bokning men inte på 241.
Är det så att de inte kan boka om (byta klass) på 241 bokningar på helgen eller bara haft otur med tomtarna?

Det är alltid så att det är en dedikerad grupp som har öppet på vardagar som kan boka 2-for-1 och inga andra. Så du behöver tyvärr vänta till på måndag.
 
Kan man vara så rak att man direkt frågar om man kan söka leg for leg och sen bara avsluta samtal om det blir nej?
Nej det tror jag bara förvärrar. Säg vart ifrån och vart du vill åka, datum, resklass och antal. Vänta. Föreslå sen bolag eller transferställle. För kortare resor inom Europa verkar det funka att säga "jag vill resa lite senare på dagen" för att dom får upp tidiga avgångar först.
 

SvartMjolk

Medlem
1. 08-797 40 40.
2. 24/2 09.38.
3. EBB.
4. Ja.

Agenten hittade inte resan jag själv letat på. Lediga platser finns enligt AwardFares och United. Fick också nej på att söka leg för leg. "Det får vi bara om man börjar med en SAS-flygning". Frågade då om att flyga via Köpenhamn istället för Bryssel men fick svar på 2 sekunder, "Nej, det finns inget då heller". Allmänt ointresserad agent som inledde med en suck.
 
Toppen