Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Bryant

Medlem
Som @palmen säger så bör det absolut i teorin gå att lösa, detta om rätt avdelning blir inblandad. Min förhoppning är att mailet jag skickade där jag beskrev min besvikelse på okunskap hos kundtjänst och att det gjort att jag sitter i den här situationen. Jag skrev också att OM det krävs att jag bokar av den hemresa jag bokat separat för att kunna bygga ihop resan till en normal tur och retur så vill jag få en försäkring att platserna kommer tillbaka. Eftersom det enbart är SAS flyg så känns det som en "quick fix" om de bara är villiga att göra det.

@Bryant väl medveten om det, nu är det ju lite extraordinär situation.

Intressanta är att man ser verkligen platserna på HND-CPH försvinna blixtsnabbt strax efter 16:00 varje dag nu. Biljetterna är heta!
Äh, behåll de två separata bokningarna och spar energi. Poäng finns det gott om
 

JPE

Medlem
Sen förstår jag din situation. Klart att de måste lösa det! Onödigt att bränna både poäng (oavsett hur många) och voucher.
 
Sparar du inte bara 20k poäng? 2 pers tur och retur med voucher kostar väl 100k. 2 enkelresor går väl på 60k + 60k, eller är jag ute och cyklar? :)
Har just nu 2 bokningar för 2 pax vardera.
Ena bokningen är ARN-CPH-HND som belastar 120 000 poäng
Andra bokningen är HND-CPH som belastar 120 000 poäng.

Om jag får denna resa som jag vill ha den ARN-CPH-HND-CPH-ARN för 2 pax med en Amex voucher så kostar den 100K poäng, alltså 140K mindre än vad jag ligger ute med just nu :D

Sen förstår jag din situation. Klart att de måste lösa det! Onödigt att bränna både poäng (oavsett hur många) och voucher.
Håller tummarna, de känns som sagt systemmässigt som en grej de enkelt kan lösa. Men som tidigare sagt, OM de kommer göra de är frågan.... De kan vinna mycket goodwill.
 

ekf

Medlem
Sparar du inte bara 20k poäng? 2 pers tur och retur med voucher kostar väl 100k. 2 enkelresor går väl på 60k + 60k, eller är jag ute och cyklar? :)
Två enkel för två personer utan voucher kostar 60x2 + 60x2=240k poäng.
En t&r för två personer med voucher kostar 100k poäng.

dock skulle man ju applicera vouchern på den ena enkelresan och få ner dem till 60x2 + 60 = 180k poäng
 

JPE

Medlem
Två enkel för två personer utan voucher kostar 60x2 + 60x2=240k poäng.
En t&r för två personer med voucher kostar 100k poäng.

dock skulle man ju applicera vouchern på den ena enkelresan och få ner dem till 60x2 + 60 = 180k poäng
Aha, fattade inte att det var utan vouchers. Trodde det var två applicerade. Ja, en voucher måste ju appliceras om man ska spara 140k poäng.
 

Osten

Medlem
Någon mer som inte behövt ange säkerhetskoden vid bokning? Kom på detta nu i efterhand efter min bokning var biljetterad. Detta var bara en ändring på en befintlig bokning, så jag vet inte om detta har någon betydelse men känns inte speciellt säkert. Tidigare supporten i Tallin vill jag minnas att jag alltid var tvungen att ange säkerhetskoden.
 

Maja

Medlem
Någon mer som inte behövt ange säkerhetskoden vid bokning? Kom på detta nu i efterhand efter min bokning var biljetterad. Detta var bara en ändring på en befintlig bokning, så jag vet inte om detta har någon betydelse men känns inte speciellt säkert. Tidigare supporten i Tallin vill jag minnas att jag alltid var tvungen att ange säkerhetskoden.
Ja, när du säger det så angav jag inte min säkerhetskod sist jag bokade. Då var det ändå en helt ny bokning.
 

Tveket

Medlem
Någon mer som inte behövt ange säkerhetskoden vid bokning? Kom på detta nu i efterhand efter min bokning var biljetterad. Detta var bara en ändring på en befintlig bokning, så jag vet inte om detta har någon betydelse men känns inte speciellt säkert. Tidigare supporten i Tallin vill jag minnas att jag alltid var tvungen att ange säkerhetskoden.

Sedan Sveg tagit över har jag faktiskt bokat något tre gånger. En av tre gånger har jag fått frågan om min säkerhetskod. En av gångerna frågade jag själv om han inte ville ha min säkerhetskod och fick till svar "Ja, just det ja".

Känns inte jättetryggt att de inte efterfrågar säkerhetskod.
 
Toppen