Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Tveket

Medlem
Svarar mig själv. kl 10:20 fick jag de nya biljetterna men ingen betalningslänk. Vet inte när de öppnar men 16:30 dagen innan till -> 10:20 om någon i framtiden undrar. De pengarna från mitt kort som jag gjorde ditresan med. Smidigt! Såg inte heller något avgift för ändringen, utan endast skatt för hemresan drogs från kortet.

Vad jag har förstått så ska inte bonusresor betalas via betalningslänk. Fick en som inte funkade och ringde tillbaka och fick då veta att det inte gällde bonusresor. Bara kortbetalning av bonusresor.
 

Johanna

Medlem
Vad jag har förstått så ska inte bonusresor betalas via betalningslänk. Fick en som inte funkade och ringde tillbaka och fick då veta att det inte gällde bonusresor. Bara kortbetalning av bonusresor.
Bokade du via att du ringde in? Förvånad då att de inte bad dig om kortdetaljer.
 

Tveket

Medlem
Bokade du via att du ringde in? Förvånad då att de inte bad dig om kortdetaljer.

Ja, jag ringde in. Var också förvånad över att få betala via en betalningslänk. Jag trodde det var något nytt, men det var alltså fel. Det skulle vara kort som vanligt när det gäller bonusresor.
 
Min första erfarenhet av "nya Tallinn" är än så länge helt okej. Men detta beror nog mer på att det var en enkel rutt som skulle läggas på min resa.
Först och främst, det går otroligt snabbt att komma fram. Jag satt och försökte tajma att komma fram 15:59 och gjorde mitt första samtal redan 15:51

Agent 1: Ställde några frågor då jag kom fram alldeles för snabbt då biljetterna på HND -> CPH inte släppts än. Fick bra och tydliga svar.

Agent 2: Svarade med en väldigt osäker röst. Men hon kunde se biljetterna och skulle "lägga på dessa". Samtidigt så skulle jag in på ett möte så var lite halvstressad. Men hon ville att jag skulle "vänta" en stund och la mig på hold. 4-5 minuter senare så lades samtalet på. Jag hoppar in i mitt möte och var lite halv svettig.

Agent 3: Direkt efter att mötet var slut så hoppade jag på telefonen igen. Herr agent 3 svarade med en säker röst och såg till att lägga till min resa. Han meddelade att jag skulle få ett mail senare, möjligtvis under morgondagen (idag) med betalningslänk från eurobonusavdelningen.


Jag är iallafall nöjd än så länge :) Min fråga är då, ungefär hur länge har ni behövt vänta på denna betalningslänk? Har ni behövt ringa tillbaka någon gång för att ni inte fått mailet med länken?
Väldigt intressant upplevelse, jag skulle göra detsamma idag nämligen så ringde lite för tidigt idag med flit för att checka läget lite.

Agent 1: Berättar för mig att det inte alls är möjligt att boka om en enkelresa och lägga till en hemresa så det blir en T&R. Han erbjuder sig att avboka min bokade utresa ARN-CPH-HND vilket jag omedelbart tackar nej till sen lägger jag på.

Agent 2: Nu ringde jag efter klockan 16:00 idag och platserna syntes på hemsidan när jag sökte. Agenten säger klart och tydligt att han inte ser platserna vilket jag direkt säger: Varför? Det är SAS flyg som syns på er hemsida och är bokningsbara? Hans svar var att jag skulle återkomma inom några dagar för att pröva igen vilket jag svarar att det är inte ett alternativ då dessa platserna ryker direkt! Hans svar då var att jag skulle återkomma imorgon vilket jag inte heller köpte så bad han söka enbart HND-CPH för att se om platserna fanns. Fick ytterligare ett nej och han bad att jag skulle ringa tillbaka imorgon.

Slutsatsen var att direkt efter agent nr 2 så gick jag in och bokade HND-CPH separat nu online. Detta resulterar i att jag har en bokning ARN-CPH-HND och en "hemresa" som just nu enbart är HND-CPH. Nu är frågan om jag skall börja käbbla åt andra hållet med de direktkontakterna jag har högre upp i SAS för att försöka lösa detta via Eurobonus direkt eller vad jag skall göra......

Kan också berätta att båda agenterna lät extremt oentusiastisk och inte alls taggade på sina jobb. Har en god vän som bor i Sveg-regionen som känner folk som jobbar där uppe och många av dem sitter hemifrån och jobbar då deras kontor verkar vara minimalt och de inte kan ha alla inne samtidigt.
 
Väldigt intressant upplevelse, jag skulle göra detsamma idag nämligen så ringde lite för tidigt idag med flit för att checka läget lite.

Agent 1: Berättar för mig att det inte alls är möjligt att boka om en enkelresa och lägga till en hemresa så det blir en T&R. Han erbjuder sig att avboka min bokade utresa ARN-CPH-HND vilket jag omedelbart tackar nej till sen lägger jag på.

Agent 2: Nu ringde jag efter klockan 16:00 idag och platserna syntes på hemsidan när jag sökte. Agenten säger klart och tydligt att han inte ser platserna vilket jag direkt säger: Varför? Det är SAS flyg som syns på er hemsida och är bokningsbara? Hans svar var att jag skulle återkomma inom några dagar för att pröva igen vilket jag svarar att det är inte ett alternativ då dessa platserna ryker direkt! Hans svar då var att jag skulle återkomma imorgon vilket jag inte heller köpte så bad han söka enbart HND-CPH för att se om platserna fanns. Fick ytterligare ett nej och han bad att jag skulle ringa tillbaka imorgon.

Slutsatsen var att direkt efter agent nr 2 så gick jag in och bokade HND-CPH separat nu online. Detta resulterar i att jag har en bokning ARN-CPH-HND och en "hemresa" som just nu enbart är HND-CPH. Nu är frågan om jag skall börja käbbla åt andra hållet med de direktkontakterna jag har högre upp i SAS för att försöka lösa detta via Eurobonus direkt eller vad jag skall göra......
Suck. . Jag bokade i november ARN-CPH-SFO i Plus, ringde in och la till LAX-CPH-ARN i Business. Inga problem. Vad har ändrats förutom kundtjänst attityd?
 

gneken

Medlem
Väldigt intressant upplevelse, jag skulle göra detsamma idag nämligen så ringde lite för tidigt idag med flit för att checka läget lite.

Agent 1: Berättar för mig att det inte alls är möjligt att boka om en enkelresa och lägga till en hemresa så det blir en T&R. Han erbjuder sig att avboka min bokade utresa ARN-CPH-HND vilket jag omedelbart tackar nej till sen lägger jag på.

Agent 2: Nu ringde jag efter klockan 16:00 idag och platserna syntes på hemsidan när jag sökte. Agenten säger klart och tydligt att han inte ser platserna vilket jag direkt säger: Varför? Det är SAS flyg som syns på er hemsida och är bokningsbara? Hans svar var att jag skulle återkomma inom några dagar för att pröva igen vilket jag svarar att det är inte ett alternativ då dessa platserna ryker direkt! Hans svar då var att jag skulle återkomma imorgon vilket jag inte heller köpte så bad han söka enbart HND-CPH för att se om platserna fanns. Fick ytterligare ett nej och han bad att jag skulle ringa tillbaka imorgon.

Slutsatsen var att direkt efter agent nr 2 så gick jag in och bokade HND-CPH separat nu online. Detta resulterar i att jag har en bokning ARN-CPH-HND och en "hemresa" som just nu enbart är HND-CPH. Nu är frågan om jag skall börja käbbla åt andra hållet med de direktkontakterna jag har högre upp i SAS för att försöka lösa detta via Eurobonus direkt eller vad jag skall göra......

Kan också berätta att båda agenterna lät extremt oentusiastisk och inte alls taggade på sina jobb. Har en god vän som bor i Sveg-regionen som känner folk som jobbar där uppe och många av dem sitter hemifrån och jobbar då deras kontor verkar vara minimalt och de inte kan ha alla inne samtidigt.
Konstigt att det kan skilja sig så mycket. Hur kan man ha personal med så spridd kunskap?

Du får göra ett nytt försök en godtycklig tid och se om de kan lösa problemet. Om man avbokar resan en godtycklig tid så lär inte någon stå och söka på just det datumet iallafall, har du tur med agenten så kan hen lägga till din avbokade hemresa direkt förhoppningsvis.
 

gneken

Medlem
Om de bara hade haft en vettig funktion online för sådant här så hade SAS sparat extrema summor pengar!
Eftersom det är SAS egna resor, så håller jag helt med. Vad hindrar de från att bygga en sån funktion?

Nu kan jag inte ens boka om en SAS Award online med en applicerad voucher.. väldigt irriterande.
 
Toppen