Senaste nytt

Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

Tycker knappast man kan kalla denna nya förmån för Elite innehavare en "enhancement". Att kunna hämta ut en liten frukost/lunch påse med dryck istället för 30 p/100, som nu har tagits bort, vid köp av resor hos sas.se ser jag snarare som en "downgrade". Nu blir det till för min del att använda MC Premium för 25 p/100 vid resebokningar.
Jag kommer fortsätta betala med Amex på SAS.se pga bättre försäkring....
 

Olle K

Medlem
I fredags fick jag välja på tofusallad eller 3 olika sorters mackor, focaccia såg det ut som med olika pålägg (den ena var med mortadella och typ pesto utan grönsaker, såg torrt ut) och en Dr Pepper eller mineralvatten. Ingen varm dryck, eller om de glömde. Det var första gången jag hämtade så tänkte inte på varm dryck då (det var första gången med flyg på 14 månader).
 

Davvelavve

Medlem
Blev precis nekade lounge on the go med Amex elite på Landvetter, trots att Amex chatten skrev igår att det gäller på Landvetter. Visade personalen till å med...
 
Last edited:

fcx

Medlem
Blev precis nekade lounge on the go med Amex elite på Landvetter, trots att Amex chatten skrev igår att det gäller på Landvetter. Visade personalen till å med...

Chatten har fel i det fallet.

upload_2021-7-3_15-26-41.png


upload_2021-7-3_15-26-56.png



Lounge on-the-go på flygplatsen | Kundservice | Amex Sverige
 

Berglund

Medlem
Blev precis nekade lounge on the go med Amex elite på Landvetter, trots att Amex chatten skrev igår att det gäller på Landvetter. Visade personalen till å med...
Det var det här med att fråga kundtjänst…

Det står jättetydligt i Amex Experience app:
Nu erbjuder vi dig som SAS Amex Elite-medlem den nya förmånen Lounge on-the-go. När du reser från Arlanda flygplats bjuder vi på en måltid on-the-go från Pontus in the Air.

Det råder inga tveksamheter kring ”när du flyger från Arlanda” eller kring ”måltid on-the-go från Pontus in the Air”. Där står inget om Espresso House och inget om andra flygplatser än Arlanda. Du verkar helt korrekt ha blivit nekad, precis enligt villkoren.
 

Davvelavve

Medlem
Det var det här med att fråga kundtjänst…

Det står jättetydligt i Amex Experience app:
Nu erbjuder vi dig som SAS Amex Elite-medlem den nya förmånen Lounge on-the-go. När du reser från Arlanda flygplats bjuder vi på en måltid on-the-go från Pontus in the Air.

Det råder inga tveksamheter kring ”när du flyger från Arlanda” eller kring ”måltid on-the-go från Pontus in the Air”. Där står inget om Espresso House och inget om andra flygplatser än Arlanda. Du verkar helt korrekt ha blivit nekad, precis enligt villkoren.
Det stämmer. Hade fått för mig att det skulle funka på GOT och centralen och frågade kundtjänst för att bekräfta. Men ja, kundtjänst är väl som när man bokar 2-4-1, dvs svajigt.
 
Toppen