Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

pswe

Medlem
När jag hämtade bil i fredags så påpekade Avis att de from nu skulle börja debitera 75kr per dag i trängselskatt (i Sthlm). 7 dagar i veckan (trots att ingen trängselskatt tas ut på helger).
Intressant info. Klart negativt, framförallt vid längre hyror om man inte är kvar i stan med bilen. Kanske får återgå till Hertz.
 
Hade bokat en bil från Avis i Norrköping idag genom 10k EB-kampanjen. Det började bra med att de ringde och sa att de körde ner bilen till tågstationen och att nycklarna kunde hämtas på Pressbyrån eftersom de var permitterade på eftermiddagarna.

Kommer till parkeringen och tycker den är för liten för att vara en bil i grupp D och vill byta. Ringer kundtjänst, de svarar att de inte kan göra något utan hänvisar till att åka till kontoret.

Sagt och gjort, kommer till kontoret och möts av detta (se bifogad bild).

Efter lite luskande får jag fram att min bil jag fått tillhör grupp B (bilen är en Honda Jazz) och inte D som i Toyota Corolla el dylikt. En bil i grupp B för samma antal dagar skulle kosta drygt 1500 kr.

Vad jag blir debiterad för när jag bokade en D-bil men fått en B-bil är 400 kr mer dvs 1872 kr istället för 1472 kr som hade varit priset om jag valt en bil i B-klassen.

Eftersom det inte gick att få tag på någon på kontoret slängde jag iväg ett mail (se bifogad bild)

Fortsättning följer i morgon hur detta ska sluta..
 

Attachments

  • 661E6A1A-4555-4905-BBF2-DFD697386B84.jpeg
    661E6A1A-4555-4905-BBF2-DFD697386B84.jpeg
    210,7 KB · Visningar: 299
  • 3A46A3E6-D815-419D-AF46-DDC56493A587.jpeg
    3A46A3E6-D815-419D-AF46-DDC56493A587.jpeg
    71,1 KB · Visningar: 290
  • A983E6FA-95E9-4FC0-943F-3E5065CC3D77.jpeg
    A983E6FA-95E9-4FC0-943F-3E5065CC3D77.jpeg
    45,7 KB · Visningar: 297
  • 0D20318B-BC66-4766-ADD7-6B5E4E1C97B7.jpeg
    0D20318B-BC66-4766-ADD7-6B5E4E1C97B7.jpeg
    108,8 KB · Visningar: 291
  • B29CE1DC-0D13-4A14-9370-3AB9E11FB01D.jpeg
    B29CE1DC-0D13-4A14-9370-3AB9E11FB01D.jpeg
    92,5 KB · Visningar: 314
  • 74152022-0A8D-469A-B97A-34BF00142150.png
    74152022-0A8D-469A-B97A-34BF00142150.png
    203 KB · Visningar: 296

Jeff_G

Medlem
Någon som har koll på om Avis slutat med sitt weekenderbjudande? Weekendbil - Avis
Sajten verkar ligga uppe men får upp något svar i stil med "inga bilar tillgänliga" när jag försöker boka
 
Last edited:

pswe

Medlem
Någon som har koll på om Avis slutat med sitt weekenderbjudande? Weekendbil - Avis
Sajten verkar ligga uppe men får upp något svar i stil med "inga bilar tillgänliga" när jag försöker boka
Testade via EuroBonus sidan hos Avis, fanns Fiat 500 för 509 kronor nu till helgen. Du måste nog ha sökt på något kontor som antingen inte är med eller har slut på bilar.
 

Jeff_G

Medlem
Testade via EuroBonus sidan hos Avis, fanns Fiat 500 för 509 kronor nu till helgen. Du måste nog ha sökt på något kontor som antingen inte är med eller har slut på bilar.

Låter lovande men jag kollade Stockholm (Klarabergsvidaukten) men fick förslag på 1100:- för en Fiat 500.
Skulle jag kunna få be om länk till EuroBonus sidan hos Avis? Tack på förhand!
 
Last edited:
Någon som har koll på om Avis slutat med sitt weekenderbjudande? Weekendbil - Avis
Sajten verkar ligga uppe men får upp något svar i stil med "inga bilar tillgänliga" när jag försöker boka
Verkar inte finns några planer på att återuppta erbjudandet, vid förfrågan idag via sociala medier om hur/när weekenderbjudandet kunde komma tänkas att komma tillbaka fick jag ett goddag yxskaft svar i form av "Vem vet ;-) Du får spana in vår vanliga flotta så länge, det ska nog finnas något som passar".
 

Berglund

Medlem
vid förfrågan idag via sociala medier om hur/när weekenderbjudandet kunde komma tänkas att komma tillbaka fick jag ett goddag yxskaft svar i form av "Vem vet ;-) Du får spana in vår vanliga flotta så länge, det ska nog finnas något som passar".
Det tycker jag är ett bra svar på en omöjlig fråga. Sällan eller aldrig är det kundtjänst som ansvarar för att starta eller planera kampanjer. De har helt enkelt ingen information om dessa. Frågan blir dålig eftersom de rimligtvis inte kan antas veta när/om ett visst erbjudande kommer tillbaka.
 
Det tycker jag är ett bra svar på en omöjlig fråga. Sällan eller aldrig är det kundtjänst som ansvarar för att starta eller planera kampanjer. De har helt enkelt ingen information om dessa. Frågan blir dålig eftersom de rimligtvis inte kan antas veta när/om ett visst erbjudande kommer tillbaka.
Jag håller inte med, det är knappast bilflottan som är grejen med weekenderbjudandet utan priserna. De kan ju alltid bolla frågan vidare till lämpligare instans?
 
Toppen