Senaste nytt

Dubbla status miles på Lufthansa under 2021 för de som redan har status

palmen

Moderator

marbe166

Medlem
Det här låter ju riktigt trevligt :). Två statusmiles per Euro på kortet är riktigt frikostigt, för att vara i Tyskland...

Max statusmiles med kreditkort: 30k.

Från vielfliegertreff.de:
"Das Angebot gilt auch für die Miles & More Kreditkarten in anderen Ländern mit einem entsprechenden länderspezifischen Umrechnungskurs für die Kreditkartenumsätze in anderen Währungen als dem Euro."

Ergo, det ska gälla även icke-tyska kreditkort.
 

palmen

Moderator
Engelska sidan för oss som inte behärskar tysa flytande
https://www.miles-and-more.com/row/...omotions/status/status-miles-creditcards.html

Väldigt bra sätt att driva spend på sina kort och kan förstå att det bara gäller de som redan är FTL eller högre.
Vad händer om man skulle bli FTL under årets gång, får man då räkna till sig dessa poäng på spend efter det? Detta skulle vara en morot att kreditera allt till Lufthansa framöver om europa öppnas upp för resor i höst.
 

M.K

Medlem
@palmen Jag har lite samma tankar då EB saldot är så högt redan. Frågan är risken för krångel varje gång att komma in på Senator loungerna med EBD kortet. Det går att trixa till men ändå lite arbete för enbart fördelen med +25% intjäning till M&M med deras flighter när status nåtts.
 
Last edited:

Ping

Medlem
Intressant, men känns inte tillräckligt generöst för att skaffa ett till kreditkort. Blir nog kraftigt reducerat med resor iår med, tyvärr.
 

Fredrik

Medlem
Jag har ett vilande konto(samlar bara kreditkortspoäng) och fick mail om dubbla statuspoäng för mig också. Står inget om kreditkort däremot.
 

E.K

Medlem
Även totalt status lösa får ta del av detta erbjudande.
Erbjudandet gäller från första januari. Har man gjort en flygning och haft M&M numret registrerat får man milen retroaktivt.

Slutade själv för länge sen att samla mil till M&M så jag har bara grundmedlemskapet kvar så att säga.

Skärmbild (79)_LI.jpg
 

palmen

Moderator
Man får väl se hur mycket poäng det blir framöver för egen del när man bara har ett konto med lägsta nivån men deras kreditkort. Man kanske råkar bli FTL på köpet.

Har dock inte fått något mail själv.
 
Toppen