Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

Jonas C

Medlem
Med tanke på att Thai mer eller mindre längre inte går att boka långt i förväg, samt hur hopplöst få bonusplatser det finns med Lufthansa och Turkish (SWISS kan man fortfarande hitta men med kassa tider från Stockholm) så är det "låga" poängpriset till Thailand ett icke-problem.
 

JacobGBG

Medlem
Med tanke på att Thai mer eller mindre längre inte går att boka långt i förväg, samt hur hopplöst få bonusplatser det finns med Lufthansa och Turkish (SWISS kan man fortfarande hitta men med kassa tider från Stockholm) så är det "låga" poängpriset till Thailand ett icke-problem.

Det känns som det realistiska alternativet är att flyga till PVG med SAS award för växelmyntspoäng och sedan ta revenue till sydostasien.
 

palmen

Moderator
Är det bättre/trevligare/mer fördelaktigt att flyga till PVG än BKK om man ska vidare till Singapore/DPS? Poängen är väl samma?
Hade jag kunnat välja hade jag åkt via Bangkok för att slippa de "problem" som kan uppstå via Kina. Transfer är inte helt oproblematiskt, kan ta mycket tid där.
 

MrRob

Medlem
Är det bättre/trevligare/mer fördelaktigt att flyga till PVG än BKK om man ska vidare till Singapore/DPS? Poängen är väl samma?

Säkerligen lättare via BKK men SAS i business till PVG kostar 100.000 EB medan det med andra Star Alliance-bolag kostar 165.000 EB. Har man sedan barn under 12 och/eller högsta FlyPremium är det också rätt fördelaktigt prismässigt. T.ex. två vuxna och ett barn för 150.000 EB utan voucher är inte så dumt.

Men har man vouchers och poäng att avvara hade jag valt BKK och lite mer kreativ route till målet.

Edit: Ändrat poängpriset med *A.
 
Last edited:
Säkerligen lättare via BKK men SAS i business till PVG kostar 100.000 EB medan det med andra Star Alliance-bolag kostar 130.000 EB. Har man sedan barn under 12 och/eller högsta FlyPremium är det också rätt fördelaktigt prismässigt. T.ex. två vuxna och ett barn för 150.000 EB utan voucher är inte så dumt.

Men har man vouchers och poäng att avvara hade jag valt BKK och lite mer kreativ route till målet.
Till Asien är det 165 000 poäng T&R för 1 pax i business med Star Alliance :rolleyes: 130 000 poäng är det till USA
 
Toppen