Senaste nytt

Sökes: Award Stockholm (ARN) -New York, höstlov 2021.

Fredde18

Medlem
Som rubriken säger, dags att hitta en resa över höstlovet, hoppas att det går att resa då!
Jag har sökt på United själv och har hittat alternativ för 4 i C som funkar någorlunda, svårast verkar dock vara utresa från Stockholm ner till Europa och byte till longhaul. Innan jag ringer bokningen på måndag (eller "avslöjar" vad jag hittat och styr er) tänkte jag därför se om någon erfaren hittar ett resealternativ jag missat.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? 30-31/10 2021
  • När vill/behöver du komma hem? Söndag 7/11 2021 senast (påbörja hemresa kvällen 5-6/11)
  • Hur länge vill du vara borta? 5-6 dygn på plats
  • Hur många personer som skall resa? 4
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance ( läs SWISS, United, ev Air Canada. EJ TAP)
  • Vad är din budget? (per person) Totalt 260 000 EB poäng och 2 st 2-4-1 vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Helheten. Det är första business för familjen! Gärna med 1 byte men 2 kan funka om totala restiden inte skenar iväg. Gärna tid över vid byte för loungebesök.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope

De bolag jag tog upp ovan är de som dykt upp som alternativ när jag kollat United. SAS kan vi ju glömma tyvärr och TAP lockar inte. Lufthansa kan ju öppna möjligheter senare...

Tack på förhand!
 

JacobGBG

Medlem
Som du själv nämner så finns massor av alternativ outbound om du kan manövrera dig via FRA/ZRH/IST. Verkar vara hyffsad tillgång på platser ned i Europa från ARN 28-20/10.

Inbound så ser det väldigt torrt ut perioden 3/11-10/11. Det närmsta är 3 biz platser på United och SWiss EWR-ZRH-OSL 8/11.
 

Maja

Medlem
Utresa den 31/10 ARN-ZRH-EWR med Swiss alt. SAS ner till FRA och sedan vidare med UA till EWR. Båda alternativen har dock väldigt långa bytestider, 6h.

6/11 får jag upp följande alternativ;
EWR-ZRH-ARN med Swiss, 4h50min layover

Inte helt optimalt, men fick upp detta när jag sökte just ARN-EWR och ej ben för ben via Awardfares.com

Utresan så finns det platser med UA även från Bryssel, men hittade ingen anslutning nu när jag sökte.

Märkligt att @JacobGBG ej fick upp samma platser som jag just fick. Så med andra ord, kan vara tillfälligheter.

Men som vi också har lärt oss, vad vi ser är helt oväsentligt just nu då nya Tallinn inte har sett samma som vi har gjort den senaste tiden.:eek:
 

Fredde18

Medlem
Utresa den 31/10 ARN-ZRH-EWR med Swiss alt. SAS ner till FRA och sedan vidare med UA till EWR. Båda alternativen har dock väldigt långa bytestider, 6h.

6/11 får jag upp följande alternativ;
EWR-ZRH-ARN med Swiss, 4h50min layover

Inte helt optimalt, men fick upp detta när jag sökte just ARN-EWR och ej ben för ben via Awardfares.com

Utresan så finns det platser med UA även från Bryssel, men hittade ingen anslutning nu när jag sökte.

Märkligt att @JacobGBG ej fick upp samma platser som jag just fick. Så med andra ord, kan vara tillfälligheter.

Men som vi också har lärt oss, vad vi ser är helt oväsentligt just nu då nya Tallinn inte har sett samma som vi har gjort den senaste tiden.:eek:
Så bra, då är det i princip samma som jag hittat och tittat på. Sneglade också på alternativet med Air Canada från London LHR (SAS dit) via Toronto till NewYork. Lite kortare total restid men ett byte till. Vidgar ju vyerna dock! :D

Förhoppningsvis kommer en publicering i ”lyckade bokningar”-tråden från mig i morgon och då vet vi svaret.
 
Toppen