Senaste nytt

Scandichotell Landvetter [GOT] tidplan?

GOTBound

Medlem
Jag har försökt hitta information om det fortfarande är våren 2021 som gäller för det nya Scandichotellet på GOT.

Swedavia säger på hemsidan att det är våren 2021 men artikeln är inte uppdaterad på ”ett tag”.
Scandics egna information är från 2017.

Tidningen Fastighetsaktien [pålitlighet som källa bedöms ej] har en artikel från tidigt 2020 som är i princip copy-paste på Swedavias info om än något nedkortat som säger 2021.

Finns det någon på forumet som sitter på information kring hur hotellbygget fortgår och om tidsplanen följs får ni gärna svara i tråden.
 

Palazzi

Medlem
Tittade på lite senare pressnyheter (inom senaste två månaderna), från underleverantörer till byggnationen, och då refereras iaf till öppningsdatumet som tidigare angivits.

Jag skulle gissa att byggnaden åtminstone är redo, men att situationen ändå gör att man skjuter på start ändå. Finns väl en situation där byggnaden kostar mindre tom, än med personal och väldigt låg beläggning. Men ett sådant scenario innebär säkert bara marginell förskjutning.

En positiv nyhet, som troligen stärker en tes om att man kommer igång, är att man precis förvärvade ett hotell i anslutning till Arlanda. Ganska vågat i denna tid, och då finner jag det otroligt att man skulle hålla stängt alltför länge i ett färdigbyggt Landvetter-hotell :)
 
31 Maj 2021 ser ut att vara datumet för öppningsdagen.

upload_2021-1-16_0-38-46.png

upload_2021-1-16_0-37-41.png
 
Det blir ju riktigt bra med ett Scandic på Landvetter, om man ska flyga tidigt och behöver sova över. Förr oss Linköpingsbor är det ju nästan lika långt till GOT (25,1 mil) som till ARN (23,7 mil) och det går bussar direkt till Landvetter.
 
Toppen