Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Bamse35

Medlem
För de som rest från Arlanda på sistonde, krävs det extra tidig check-in i dessa tider eller räcker 1 timme innan? Jag kan tänka mig att det är relativt glest och att security säkert går väldigt smidigt. Jag ska resa tidig morgon till FRA nästa vecka och försöker bilda mig en uppfattning av vad som väntar på ARN.
 

igelkotten

Medlem
För de som rest från Arlanda på sistonde, krävs det extra tidig check-in i dessa tider eller räcker 1 timme innan? Jag kan tänka mig att det är relativt glest och att security säkert går väldigt smidigt. Jag ska resa tidig morgon till FRA nästa vecka och försöker bilda mig en uppfattning av vad som väntar på ARN.

Var glest när jag reste för ca en vecka sedan. Särskilt om du inte ska checka in baggage. För baggage fungerar baggage drop bra, även om jag var tvungen att leta reda på personal eftersom mitt baggage behövde en "heavy tag" (över 20 kg tror jag det är). Hur som helst, allt gick väldigt smidigt.
 

Bamse35

Medlem
Var glest när jag reste för ca en vecka sedan. Särskilt om du inte ska checka in baggage. För baggage fungerar baggage drop bra, även om jag var tvungen att leta reda på personal eftersom mitt baggage behövde en "heavy tag" (över 20 kg tror jag det är). Hur som helst, allt gick väldigt smidigt.

Ok tack för svar.
Förresten, vad säger ni med erfarenhet om val mellan Radisson Blu och Clarion på Arlanda för övernattning innan tidig avgång? Verkar som om Radisson är lite + i kanten då man är inne i terminalen redan.
 

Berglund

Medlem
Förresten, vad säger ni med erfarenhet om val mellan Radisson Blu och Clarion på Arlanda för övernattning innan tidig avgång? Verkar som om Radisson är lite + i kanten då man är inne i terminalen redan.
Både Radisson Blu och Clarion är inne i terminalen eller rättare sagt i Sky City. Nordic Choice har också ett billigare hotell, Comfort, som ligger ca 150 meters gångväg från ingången till Sky City. Comfort är helt nybyggt och öppnade i februari 2020, superfräscht! Vill du spara ett par hundralappar jämfört mot Clarion och kan tänka dig en kortare utomhuspromenad så är verkligen Comfort hotellet inget dåligt alternativ.
 

John Rambo

Medlem
Enda gången de senaste 10 månaderna som jag upplevt väntetid var under julhelgen - då var det extremt med köer på sina ställen. Därefter har det enligt min erfarenhet (främst rest fredagar och söndagar) lossnat helt igen.

Ok tack för svar.
Förresten, vad säger ni med erfarenhet om val mellan Radisson Blu och Clarion på Arlanda för övernattning innan tidig avgång? Verkar som om Radisson är lite + i kanten då man är inne i terminalen redan.

På Clarion inne i sky city har de ett fantastiskt fint gym och en liten pool på terassen, vilket jag uppskattade stort. Rooftop restaurangen är trevlig, även om maten inte var något vidare (krögarmat utan vidare finish).
 
1 timme innan boarding funkar nog om du inte ska checka in väskor.

Tips! Kolla hur många flighter som avgår ungefär samtidigt som din. Nu är det ju ganska glest ibland och då är det lugnare.
 

pedantic

Medlem
Både Radisson Blu och Clarion är inne i terminalen eller rättare sagt i Sky City. Nordic Choice har också ett billigare hotell, Comfort, som ligger ca 150 meters gångväg från ingången till Sky City. Comfort är helt nybyggt och öppnade i februari 2020, superfräscht!
Blir eventuellt en tidig flygning (kl 06:30) med familjen inom kort och funderar på att vinna lite tid på morgonen genom att bo på/nära Arlanda.

Hur ser det ut tidig frukost (04:30-ish) på dom tre hotellen? Nån som är riktigt usel? :eek:
 
Toppen