Senaste nytt

Poäng med bokning av resebyrå

Bulle

Medlem
Företaget bokar alla resor via resebyrå.

Vilket är smidigaste sättet för att få poäng och ange sitt EB-nummer? Visa/dra kortet vid incheckning? Efterregistera? Ge numret till resebyrån så dom skriver in det i bokningen? Hur gör man det bäst?

Gäller primärt SAS, Ethiopian, Trukish osv.. Star Aliance med andra ord.

Lite ny på detta, så ber om överseende om det finns ett alldeles för enkelt svar på frågan :)
 

Tonton

Medlem
Företaget bokar alla resor via resebyrå.

Vilket är smidigaste sättet för att få poäng och ange sitt EB-nummer? Visa/dra kortet vid incheckning? Efterregistera? Ge numret till resebyrån så dom skriver in det i bokningen? Hur gör man det bäst?

Gäller primärt SAS, Ethiopian, Trukish osv.. Star Aliance med andra ord.

Lite ny på detta, så ber om överseende om det finns ett alldeles för enkelt svar på frågan :)

Det beror helt och hållet på vad ni har för resebyrå samt regler.

På mitt företag använder vi CWT och där kan jag fylla i mina lojalitetsprogram under min reseprofil i förhand.
 
Vilket är smidigaste sättet för att få poäng och ange sitt EB-nummer? Visa/dra kortet vid incheckning? Efterregistera? Ge numret till resebyrån så dom skriver in det i bokningen? Hur gör man det bäst?
Jag rekommenderar att du registrerar ditt Eurobonusnummer vid incheckning och skulle du glömma bort det så behåll boarding pass och efterregistrera.
 

ARN-MIA

Medlem
Jag vet inte vilket affärsrese system vi använder då det är XX brandat, men i min profil ligger SAS, Hertz, SJ mm och det har funkat 100 % i 15 års tid. Uppge vid incheckning och spara boarding kort låter mer för de som har bokat privat via olika resebyråer. Kör ett halv år och utvärdera själv.
 

fcx

Medlem
Ge numret till resebyrån men kolla vid incheckning att det faktiskt är inlagt. Spara alla boardingkort (på papper).
 

011430121

Medlem
Jag tycker att det är en fördel att ha det inlagt före incheckningen beroende på status kan de ha en fördel om det blir inställd avgång, högre status bruka ombokas till en ”bättre, snabbare” avgång, eventuell uppgradering, om du även har status på en hotell kedja så är det en fördel vid ev. uppgradering att ha lagt in kortet före ankomst.
Detta är min erfarenhet.
 

ante_77

Medlem
Du tar bokningsnumret som du får och går in på flygbolagets hemsidan ”manage my booking” och lägger in ditt lojalitetskort. Simpelt.

Så gjorde jag på den tiden det begav sig.

Jag tycker att det är en fördel att ha det inlagt före incheckningen beroende på status kan de ha en fördel om det blir inställd avgång, högre status bruka ombokas till en ”bättre, snabbare” avgång, eventuell uppgradering, om du även har status på en hotell kedja så är det en fördel vid ev. uppgradering att ha lagt in kortet före ankomst.
Detta är min erfarenhet.

Precis! Sätesval och liknande kan vara lite sent att göra vid incheckning.

Direkt när man har fått bokningsnumret så loggar man in på t.ex SAS och lägger in bokningsnumret.
 

jonten

Medlem
Sen får man tänka på att det finns företag och myndigheter där man inte får tjäna poäng, då är det lite öppet mål om det granskas att ha lagt in det i beställningen.
 
Toppen