Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Tonton

Medlem
Är också ute efter liknande resa från ARN nämligen men hittar inte ARN-IST non-stop och vill veta om de kanske kan se fler av dessa utan att vi hittar dem på t.ex. Awardfares?
Jag bokade förra veckan och då hittade agenten businessplatser på ARN-IST som inte syntes hos United.

Sök lite på forumet, så kommer ni finna svaret på detta. Jag har skrivit om det mängder med gånger ;)

Senast togs det upp någon vecka sedan. Istanbul - Stockholm direkt i economy eller business via Frankfurt? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Frisk78

Medlem
Ni som har ringt senaste dagarna får gärna rapportera hur det har gått med samtalen.
Jag har ringt 5 eller 6 gånger de senaste dagarna angående 2 olika resor som jag hade tänkt att boka. Bottennapp på samtliga samtal. Får inte sök ben för ben, dom hittar inget tillgängligt. En kille ville inte söka på några andra datum en det jag först uppgav.

Alltså, som det ser ut nu så är det omöjligt för mig och min vän att hitta något nästa höst/vinter till Trinidad eller Jamaica. Ska prova några fler datum nästa vecka.
 
Sambon ringde in idag och skulle lägga till anslutning från ORD till SFO i juli. Bottennapp, bara ekonomi trots United visar platser. Sen skulle det kosta 450 kr per person för ändring. Stämmer väl inte?
Borde väl vara 150 kr per person för ändring och 450 kr för nybokning?
 
Ringde efter lunch idag och en yngre manlig förmåga svarade och sa att jag behövde ha en kod som man skulle fått på sms för att boka, någon sådan har jag förstås inte fått så han bad mig ringa vanliga Eurobonus numret för att få den. Sagt och gjort pratar med vanliga supporten, får en kod på sms och ringer upp igen.
Denna gång svarar en kvinna med vad jag antar några fler års erfarenhet som frågar vad jag vill boka, jag svarar Skellefteå - Taipei open jaw Seoul - Skellefteå och datum för utresa respektive hemresa i business. Hon knappar och frågar vilket av flygen jag önskar mellan SFT-ARN på första sträckan eftersom jag måste åka en dag tidigare, hon ber om kortuppgifterna och sen är allt klart. Jag har biljetterna på mail och resan i appen innan jag hunnit lägga på och detta har tagit mindre än 10 minuter.
Bad hon om kod - icket!
Så kontentan är att man får nog hoppas att man har tur i handläggartombolan när man ringer in.
(Mina resor fanns både på United och Awardfares)
 

palmen

Moderator
Sambon ringde in idag och skulle lägga till anslutning från ORD till SFO i juli. Bottennapp, bara ekonomi trots United visar platser. Sen skulle det kosta 450 kr per person för ändring. Stämmer väl inte?
Borde väl vara 150 kr per person för ändring och 450 kr för nybokning?
Vilka dagar hittar du Business awards? Det är extremt ovanligt att det släpps så här långt innan, framförallt under sommaren. Gjorde 10-15 sökningar och får inte framför något på ORD-SFO i juli.
 

palmen

Moderator
Ringde efter lunch idag och en yngre manlig förmåga svarade och sa att jag behövde ha en kod som man skulle fått på sms för att boka, någon sådan har jag förstås inte fått så han bad mig ringa vanliga Eurobonus numret för att få den. Sagt och gjort pratar med vanliga supporten, får en kod på sms och ringer upp igen.
Denna gång svarar en kvinna med vad jag antar några fler års erfarenhet som frågar vad jag vill boka, jag svarar Skellefteå - Taipei open jaw Seoul - Skellefteå och datum för utresa respektive hemresa i business. Hon knappar och frågar vilket av flygen jag önskar mellan SFT-ARN på första sträckan eftersom jag måste åka en dag tidigare, hon ber om kortuppgifterna och sen är allt klart. Jag har biljetterna på mail och resan i appen innan jag hunnit lägga på och detta har tagit mindre än 10 minuter.
Bad hon om kod - icket!
Så kontentan är att man får nog hoppas att man har tur i handläggartombolan när man ringer in.
(Mina resor fanns både på United och Awardfares)
Den 4-siffrigs koden måste jag uppge vid typ varje bokning för att de ska veta att jag är jag. Länge sedan jag inte behövde uppge den.
Skönt att det gick att boka smärtfritt.
 
Toppen