Senaste nytt

SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

Tomas E

Medlem
Jo då, i alla fall på SAS, genomsnittsresenären Guld, sällanresenären Silver och engångsresenären Basic.

Så urholkar man smidigt ett lojalitetsprogram!
Flyger en sällanresenär 10 legs/år med SAS??? Före pandemin hade SAS ca 30 miljoner passagerare per år, på en hemmamarknad med ca 21 miljoner innevånare. Med rimliga antaganden om vilken % som flygs av andra än hemmamarknaden, så flyger genomsnittssvensken ungefär en gång per år med SAS.
 
  • Gilla
Reactions: obs

igelkotten

Medlem
Flyger en sällanresenär 10 legs/år med SAS??? Före pandemin hade SAS ca 30 miljoner passagerare per år, på en hemmamarknad med ca 21 miljoner innevånare. Med rimliga antaganden om vilken % som flygs av andra än hemmamarknaden, så flyger genomsnittssvensken ungefär en gång per år med SAS.

3 resor per ar har jag for mig att SAS sjalva ansag vara en frekvent resenar for nagra ar sedan.
 

Homer

Medlem
5 t/r var det 2017-18 åtminstone, alltså just dessa 10 ben (ref: https://www.sasgroup.net/annualrepo...7_Vinna-Skandinaviens-frekventa-resenarer.pdf).

Jag har också för mig att jag hört en ännu lägre siffra faktiskt, men hittar ingen referens till det.


sedan 2013 åtminstone, det var därför de la nivån på EBS på 5 t/r

Scandinavian Travel Class är den interna benämningen på SAS målgrupp – frekventa resenärer med fler än 10 enkelresor per år.
”Den som flyger mycket ska flyga SAS” säger Eivind.
SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014 - BusinessClass.se
 

Hachans

Medlem
Detta kunde typ alla förstå skulle hända. Man lockar in kunderna att satsa på LTG med nuvarande förmåner. När man börjar få tillräckligt många på nivån/mjölkat resenärerna tillräckligt så skruvar man ner förmånerna. Det hade nog inte hänt förrän om något år eller så om inte covid kommit emellan.

Så står man där med skägget i brevlådan som resenär, och känner sig dum för att man pumpat in pengar i ett bolag som lovat guld och gröna skogar. Bolaget håller vad de lovar - guld på (företagets) livstid, men guldet har de gjort värdelöst.
 
Toppen