Senaste nytt

Vilket headset kör du? (Söker hybrid för hemma/kontor/fritid)

Provade mina AirPods pro för möten. Funkade toppen tills någon av mina enheter försökte ta tillbaka anslutningen och jag blev ljudlös mitt i en konferens. Det var inte toppen. Jag tror det var för att Windows på något sätt inte spelade snällt med lurarna. Eller så gjorde Windows det men det var luren eller paddan som tyckte jag skulle lyssna på dem istället.

Hur som helst, sedan dess är det alltid trådat som gäller från datorn. Kör med mina Bose 25/35 och funkar bra. Om det inte ska hållas föredrag, då är det extern mikrofon och kamera som gäller.

Har en känsla av att, sålänge man inte kör apple all the way utan använder windows i arbetet så är det klokt att dela upp det!
 
Ett tips till er som funderar på ett par lurar att ha i Teams möte och ha många sådana möten, försök hitta ett par som är Teams-certifierade. Det gör att de generellt fungerar bättre rent tekniskt (svara på knappen på headset, minimerar risken att en annan enhet tar över ljudet helt plötsligt osv). Tyvärr innebär det också att man måste ha en USB-dongle när man kopplar till datorn.

Själv kombinerar jag Jabra Evolve (med boom mic) under möten kontorstid och AirPods Pro under fritid (dock endast kopplad till telefon).
 
Ett tips till er som funderar på ett par lurar att ha i Teams möte och ha många sådana möten, försök hitta ett par som är Teams-certifierade. Det gör att de generellt fungerar bättre rent tekniskt (svara på knappen på headset, minimerar risken att en annan enhet tar över ljudet helt plötsligt osv). Tyvärr innebär det också att man måste ha en USB-dongle när man kopplar till datorn.

Själv kombinerar jag Jabra Evolve (med boom mic) under möten kontorstid och AirPods Pro under fritid (dock endast kopplad till telefon).

Och där är skillnaden mellan Bose QC och 700... bra input !
 

Bulle

Medlem
Ser att många kör AirPods Pro!

Någon som har erfarenhet hur det är att flyga med dem? Hur funkar brusreducering och så?
 
Toppen