Senaste nytt

British Airways lanserar nytt koncept i Euro Traveller - Speedbird Café

fcx

Medlem
Det har tidigare gått bra att beställa från deras utbud i ekonomi när du reser i Business, men då betala för det. Jag valde alltid det alternativet då Gin hade bättre utbud i ekonomi än business.

Ska man tolka informationen som att det bara är maten man måste beställa i förväg då de skriver meal? Hur är det med dryck. Den borde man väl få beställa ombord? Jag vet sällan exakt vad jag vill ha 24h senare utan det bestämmer jag oftast där och då ombord.

Undra hur många som missar detta i början och blir irriterade över att inte kunna köpa något ombord sen?

Klickar man på menylänken så står det att det är förbeställning även för all dricka. Låter helt snurrigt.
 

Homer

Medlem
Enligt Headforpoints snubben:

BA asked us to change one thing in our article this morning and it wasn't the bit where I say it is crazy that you must pre-order a cup of tea
FlyerTalk Forums
 

sembl

Medlem
Det var ett himla trevligt koncept. Det skulle jag villa ha möjlighet att beställa från även i deras Club klass.


Vi kopte alltid Jaffakakor till teet/kaffe i Club utan nagra som helst problem. Vi sa till nar de tog bestallning pa maten sa loste det sig alltid nar det var dags att fa fikat.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag förstår absolut vad de är ute efter, men...

Den största utmaningen för mig personligen är att jag inte vet om jag vill ha något. Har jag haft tid i loungen innan är ju behovet avsevärt mycket mindre men om planet in till London är sent och det är bara att springa till nästa plan kan ju behovet av något att äta vara betydligt mycket större.

Nu framgår det inte exakt vad BA tar för ansvar om man blir ombokad till ett annat flyg på grund av missad anslutning men jag antar att man måste ringa dem för att få tillbaka pengarna för det lär nog vara svårt för dem att flytta ordern om de nu behöver 12 timmar på sig även på hemmaplan...

Gillar också att man måste registrera sig för att få lägga en order.
 

fcx

Medlem
Nu framgår det inte exakt vad BA tar för ansvar om man blir ombokad till ett annat flyg på grund av missad anslutning men jag antar att man måste ringa dem för att få tillbaka pengarna för det lär nog vara svårt för dem att flytta ordern om de nu behöver 12 timmar på sig även på hemmaplan...

Blir man ombokad så ska man efteråt själv ringa BA matnummer (öppet endast under normal kontorstid) för att flytta leveransen till den nya avgången.
 

trekker

Medlem
Detta är inget vidare koncept, flög med BA i Economy igår och utan förbeställning kunde man inte få någonting utöver en påse chips och en flaska vatten de delade ut. Inga större problem på en kort flygning men som killen i cabin crew sa det är inget vidare på en längre europaflygning där man kanske inte vet innan om man vill ha 1 eller 2 koppar kaffe eller 1 eller 3 öl. Nej det här får de ju göra om så fort som möjligt.
 

Senator

Moderator
Detta är inget vidare koncept, flög med BA i Economy igår och utan förbeställning kunde man inte få någonting utöver en påse chips och en flaska vatten de delade ut. Inga större problem på en kort flygning men som killen i cabin crew sa det är inget vidare på en längre europaflygning där man kanske inte vet innan om man vill ha 1 eller 2 koppar kaffe eller 1 eller 3 öl. Nej det här får de ju göra om så fort som möjligt.

Jag är bara förvånad över att du flög EuroTraveller ;)
 

trekker

Medlem
Jag är bara förvånad över att du flög EuroTraveller ;)
Jag med :eek: Men lyckades inte uppgradera flyget ner och därför struntade i det på vägen hem också. Men med Heathrow på tomgång blir det inga varv över London och dessutom en rakare flygning, tror det tog max 30 minuter och beläggningen ombord var väl typ 20%.
 
Toppen