Senaste nytt

Förmåner vid köp SAS aktier

aikelo

Medlem
Mailade dem idag om Investor services login.
Fick detta som svar:

Hi Magnus

In order to send you an activation code and your VP reference number, we need to locate you in SAS AB Nordic’s shareholder register - please provide the following information:
• Full name
• Address
• Date of birth

Please note: The SAS AB Nordic register is updated monthly. If you are a new shareholder, please contact us again Mid-November 2020. This will enable us to send you an activation code to the SAS AB Nordic Investor Portal, which can be used to create a username and a password.

Kind regards,

Mille Bothilde Petersen
Issuer Services
 

mha321

Medlem
Livet som SAS ägare är en bergochdalbana utan dess like. Nästan 50% ner efter köpet av BTU. För att sedan förra veckan gå upp 50% istället och idag fortsätter den galoppera upp. Om man nu bara kunde flyga med så man kan utnyttja sina aktie förmåner .-)
Bara att hoppas på att själva flygningen, när den väl kommer igång igen, inte går riktigt lika våldsamt upp och ner som aktie kursen gör!
 

Greger

Medlem
Då jag var så mån om att få veta vad som gällde kring registreringen så mailade jag igen, då det är mitten på November nu. Här är svaret:


"If you acquired your shares in November you will have to wait to register till December after the next update.

Please note: To be eligible to receive the shareholders benefits in 2021 you must own the shares on 30 November 2020. And you must own shares as a private individual, placed in a custody account or ISK account. You do not need to have logged in to the InvestorPortal or signed up for the program by 30 November 2020, but by the end of February 2021."
 

aikelo

Medlem
Skickade in mina uppgifter idag då det är mid november.
Fick detta svaret:

When did you acquire your shares?



Unfortunately, I was not able to locate you in SAS AB Nordic’s shareholder register, which could be due to the following:



a) Your shares are not registered in your own name. In this case, your bank will assist you in getting them registered correctly



and/or



b) You are a new shareholder, recently sold all your shares before buying new ones or participated in the new issuing as a new shareholder. It can take up to one month after the purchase of shares before your name appears in the register. If so - we kindly ask you to contact us again when you have owned them for a month. We can then send you an activation code in order for you to access the SAS AB Nordic Investor Portal, which enables you to create a username and a password and register for the program.



When you contact us again, please provide us with your full name and address.
 
  • Gilla
Reactions: hco

torktumlare

Ny medlem
Hur tolkar ni nedan paragraf i villkoren? Kan man bli av med guldstatusen vid den årliga kontrollen om man inte längre tillhör de 5000 med flest aktier?

3.2 The maximum number of EuroBonus Gold statuses granted under the Program is 5,000 in each year. In the event more than 5,000 Participants are eligible to receive Eurobonus Gold status, the benefit will be allocated to the 5,000 Participants with the largest shareholding.
 

mha321

Medlem
Hur tolkar ni nedan paragraf i villkoren? Kan man bli av med guldstatusen vid den årliga kontrollen om man inte längre tillhör de 5000 med flest aktier?

3.2 The maximum number of EuroBonus Gold statuses granted under the Program is 5,000 in each year. In the event more than 5,000 Participants are eligible to receive Eurobonus Gold status, the benefit will be allocated to the 5,000 Participants with the largest shareholding.

Så skulle jag tolka det. Om man inte längre uppfyller de villkor som gäller, så får man inte längre förmånen.
 

Big Birger

Medlem
För en vecka sedan fick jag ett mejl med min "VP reference" med information om att "activation code" skickas per post av säkerhetsskäl. Började precis undra när det kom ett brev från VP Securities med posten.

Så då gick det att registrera sig som ny användare via Investor Portal och sedan anmäla sig till Shareholder program.

upload_2021-1-8_15-8-59.png


Även snabbt bekräftelsemejl att jag är registrerad. Återstår att se om och hur det fungerar framöver.
 

GOTBound

Medlem
För en vecka sedan fick jag ett mejl med min "VP reference" med information om att "activation code" skickas per post av säkerhetsskäl. Började precis undra när det kom ett brev från VP Securities med posten.

Så då gick det att registrera sig som ny användare via Investor Portal och sedan anmäla sig till Shareholder program.

Visa bifogad bild 115972

Även snabbt bekräftelsemejl att jag är registrerad. Återstår att se om och hur det fungerar framöver.

Instämmer, snabb registering när väl det fysiska brevet anlänt med activation code [mitt brev kom också idag].
 

aikelo

Medlem
För en vecka sedan fick jag ett mejl med min "VP reference" med information om att "activation code" skickas per post av säkerhetsskäl. Började precis undra när det kom ett brev från VP Securities med posten.

Så då gick det att registrera sig som ny användare via Investor Portal och sedan anmäla sig till Shareholder program.

Visa bifogad bild 115972

Även snabbt bekräftelsemejl att jag är registrerad. Återstår att se om och hur det fungerar framöver.
Även jag fick mitt brev idag.
Dock stod det fel Vp-reference i brevet.
Men om man tar den från mailet man får när man söker till shareholder program så blir det rätt.
 
Toppen