Senaste nytt

SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

apknug

Medlem
Ja, gratis WiFi har Norweigan haft länge men fördelen med SAS är att man kan dessutom komma åt internet. Norweigan påstod att man kunde det men de gånger jag testade så var resultatet inte något jag skulle kalla internetaccess.
Alltid funkat för mig men visst streama film går inte, har dock funnits på samtliga kärror hos Norwegian från starten typ. SAS har inte direkt varit i framkant........
 

mha321

Medlem
Alltid funkat för mig men visst streama film går inte, har dock funnits på samtliga kärror hos Norwegian från starten typ. SAS har inte direkt varit i framkant........
Det har oftast fungerat för mig, men många gånger har det tagit hela flygningen att få iväg 1-2 mail, så snabbt har det inte gått. Men SAS wifi var långt ifrån felfritt i början heller. När de däremot fick ut den nya lösningen för inte så länge sedan, så blev det plötsligt användbart.

Och det har definitivt inte funnits på samtliga kärror hos Norwegian från starten. Fanns inte på deras gamla MD och Fokker :) Och fanns inte på 737orna före 2011 . och dök inte upp som en blixt från klar himmel då heller, utan fasades in - första året hade man typ 10 flygplan med det. Och på longhaul hade de inte wifi förrän förra året, och har det väl fortfarande inte på alla 787 (även om det enbart är av akademisk betydelse just nu, med tanke på att de just nu är ett norskt inrikesbolag).

SAS hade ju faktiskt wifi 2004 på longhaul. Då låg de definitivt i framkant. Sedan kom världen ikapp och förbi....

Men det är historia det, och har måttlig inverkan på hur det är nu. Men uppfattning från före pandemin är att SAS nya wifi fungerar väldigt mycket bättre än Norwegians. Medans det gamla var minst lika uselt.
 
Jag kan tycka att de kunde ta bort förmånen att välja främre raden för Gold och enbart låta Diamond få välja dessa platser gratis. Men det som de nu gjort är för mycket. De platser man kan välja gratis som Gold vill man ju inte ha ändå så den resterande “förmånen” att välja dåliga platser gratis är inte mycket till förmån..
 

Carlos

Medlem
Men även den bästa förbätttingen vi sett för diamond på länge.
Hade jag varit Diamond hade jag tyckt att SAS borde kunnat jobba lite hårdare och försöka komma på nån bättre förmån för Diamond än att strippa guld på en typ standardförmån. Nu har jag inte koll på det allra senaste men är det inte i stort sett standard för guldmedlemmar att man kan välja platser fritt på det egna bolaget? Om man jämför med typ LH och UA, är inte detta lite väl? Det skulle vara som att man var typ skulle va tvungen att va 1K för att få sitta nödutgången utan att betala.
 

Carlos

Medlem
Hade jag varit Diamond hade jag tyckt att SAS borde kunnat jobba lite hårdare och försöka komma på nån bättre förmån för Diamond än att strippa guld på en typ standardförmån. Nu har jag inte koll på det allra senaste men är det inte i stort sett standard för guldmedlemmar att man kan välja platser fritt på det egna bolaget? Om man jämför med typ LH och UA, är inte detta lite väl? Det skulle vara som att man var typ skulle va tvungen att va 1K för att få sitta nödutgången utan att betala.

Om man vill lyfta sitt missnöje med detta till SAS, vem hör man av sig till då?
 
Toppen