Senaste nytt

Non-stop

Medlem
Kontor: Sixt Centralstationen, Göteborg
Bokat via: Sixt Eurobonus sida
Bokade: Grupp FWCR (Mercedes-Benz C-klass STW eller liknande)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes-Benz E300 de STW
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 7 dagar
Pris: 4150 kr
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp N (Volvo V60 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V60 T5 R-design (Grupp N)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 7 dagar
Pris: 3400 kr
 

FrontX

Medlem
Kontor: SIXT Bromma
Bokat via: appen
Bokade: Audi A6 4x4 eller liknande
Gratis uppgradering: Nej
Fick: E-Klass Hybrid Stw RWD
Status: Platinum
Hyresperiod: 3, Tors-Sön
Pris: 2500

Bokade en 4x4 på förfrågan, vilket också bekräftades. Någon timme innan upphämtning så får jag ett sms (efter att de ringt men jag då satt upptagen) med info att de inte har någon 4x4-bil ledig och att jag istället får en RWD med dubbdäck. Då jag hämtade nyckeln i en box så fanns det heller ingen att prata med.

Bakhjulsdrift och dubb i milt fuktigt väder som det var då, är ju nästintill trafikfarligt, och hade jag velat ha en sådan bil så hade jag ju bokat det. Enligt kontraktet så tänkte de ta betalt för den bilgrupp jag bokat, men inte fick. Väntar fortfarande på debitering efter 1½ vecka och min hyra enligt appen är inte ens avslutad. Jag mailade om att priset väl rimligen ska matchas till nedgraderingen, men fick inget svar. Ger det till efter julhelgerna och får väl ta det centralt istället.

Har dock en envägshyra snart och förhoppningsvis kan de kompensera med en uppgradering då istället.
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp K (Volvo V40 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V40 CC (Grupp K)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 5 dagar
Pris: 2400 kr
 

Jonas C

Medlem
Kontor: Sixt Las Vegas Downtown Plaza Hotel
Bokat via: Sixt.com
Bokade: LCAR Mercedes Benz C-klass, Volvo S60, Cadillac CT5 or similar
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo S60 T6
Status: Platinum
Hyresperiod: 4 dagar, 27-31 december 2020
Pris: 220 USD

Otroligt skönt att slippa köra amerikansk bil efter 9 hemska dygn med en Cadillac i Los Angeles förra sommaren. Damen bakom disken försökte sälja på mig en uppgradering till en Range Rover, men jag stod fast vid att köra ”svenskt”.

Tekniskt sett ingen svensk bil då denna Volvo var producerad i Kina, men det gjorde den inte mindre trevlig att köra. Bra utrustningsnivå med Harman Kardon ljudsystem och läderklädsel, körde sammanlagt 1100 miles under mina fyra hyresdygn i Las Vegas.

18BFA9F6-AEA8-4AF9-BCA9-2C072586FF49.jpeg
CCF25EE3-4FCF-483B-8E8B-0CF3643E6E18.jpeg
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Kontor: Sixt Las Vegas Downtown Plaza Hotel
Bokat via: Sixt.com
Bokade: LCAR Mercedes Benz C-klass, Volvo S60, Cadillac CT5 or similar
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo S60 T6
Status: Platinum
Hyresperiod: 4 dagar, 27-31 december 2020
Pris: 220 USD

Otroligt skönt att slippa köra amerikansk bil efter 9 hemska dygn med en Cadillac i Los Angeles förra sommaren. Damen bakom disken försökte sälja på mig en uppgradering till en Range Rover, men jag stod fast vid att köra ”svenskt”.

Tekniskt sett ingen svensk bil då denna Volvo var producerad i Kina, men det gjorde den inte mindre trevlig att köra. Bra utrustningsnivå med Harman Kardon ljudsystem och läderklädsel, körde sammanlagt 1100 miles under mina fyra hyresdygn i Las Vegas.

Visa bifogad bild 115860 Visa bifogad bild 115861
Du körde en svensk-amerikan, byggd i Charleston, SC ;)
En väldigt trevlig bil.
 

Storeture

Medlem
Kontor: Hertz Akalla
Bokat via: ...
Bokade: Grupp K (Volvo V40 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Först en Renault Capture (Grupp C, G) men blev sedan uppbytt till V90 (Grupp M)
Status: Bokade via tredjepart så Presidents Circle var inte inlagd på bokningen.
Hyresperiod: 14 dagar under jul
Pris: 2000 kr (999/vecka)

Det här måste vara min bästa bokning. Fick ett pris på 999kr / vecka och kunde således boka 2 veckor på varandra utan att byta bil.
När jag kom till självservicekiosken så hade de gett mig en Renault Capture när jag hade bokat en V40... Ringde då kundtjänst som erbjöd en Ford Fiesta men han såg sedan att jag var President Circle och gav mig en V90.
På grund av det låga priset (som visade sig vara fel pris) så vill jag inte outa bokningssidan.

Observera att Hertz nu verkar bytt ut v40 till Toyota Corolla vilket känns sjukt tråkigt..
 

marbe166

Medlem
Kontor: Hertz Landvetter
Bokat via: hertz.se
Bokade: Grupp K (Volvo V40 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V40 CC med nästan 5000 mil på mätaren.
Status: Ingen
Hyresperiod: tors-sön
Pris: 2338 kr
 

FrontX

Medlem
Kontor: Hertz Helsingborg (Bildeve)
Bokat via: hemsida
Bokade: XC40
Gratis uppgradering: Nej
Fick: XC40
Status: President C
Pris: 1100

Man kanske är bortskämd med hyrbilar i Stockholm, då utrustningsnivåerna oftast är mellan Hyfsad och Topp.

Men min senaste hyra bestod av en XC40 T2 Momentum Core. Mycket plastigare än så går det nog inte att få en Volvo. Inte ens navigationen var aktiverad och med nada extra utrustning eller tillval. Förvånad att det ens ingick en ratt :rolleyes:.
 
Toppen