Senaste nytt

SWISS lanserar ny in flight meny i samarbete med en Michelin-stjärnig kock

BusinessClass

Redaktör
I samarbete med kocken Alexandra Müller presenterar Swiss nya kulinariska upplevelser ombord i First- och Business Class – fokus ligger på lokala regionala specialiteter från kantonen Fribourg. Under det populära programmet «SWISS Taste of Switzerland» kommer den schweiziska flygbolaget att under en sexmånadersperiod, med start i början av december, att lansera en ny in flight…
 

Traveller

Medlem
Lite förvånad. Flyger med Swiss från HongKong på min väg från Taipei till ARN. Swiss har ju ingen First service under pandemin. Försökte själv boka first på min returresa och det går inte på Swiss hemsida. Man kan dock göra det på Lufthansas sida men Swiss berättade att man då kommer bli nedgraderat och få mellanskillnaden åter. Så, varför menyer för First om man inte säljer klassen? Skall bli trevligt att smaka på menyn den 19 december.
 

Per N

Medlem
Lite förvånad. Flyger med Swiss från HongKong på min väg från Taipei till ARN. Swiss har ju ingen First service under pandemin. Försökte själv boka first på min returresa och det går inte på Swiss hemsida. Man kan dock göra det på Lufthansas sida men Swiss berättade att man då kommer bli nedgraderat och få mellanskillnaden åter. Så, varför menyer för First om man inte säljer klassen? Skall bli trevligt att smaka på menyn den 19 december.
Menar du att Swiss inte har First generellt eller mellan HKG-ZRH? Jag har en first med Swiss nästa vecka GRU-ZRH.
 

Senator

Moderator
Swiss säljer First på HKG-ZRH under december så det verkar som detta leveras. Dock är det rätt fullt flera dagar ser jag.
 

Gweilo_2

Medlem
Menar du att Swiss inte har First generellt eller mellan HKG-ZRH? Jag har en first med Swiss nästa vecka GRU-ZRH.
Jag är mest imponerad av att någon verkligen flyger - från min bubbla (hemmakontor sedan mars) verkar det som allt ligger nere. Vore intressant att höra hur det funkar nuförtiden...
 

ericwg

Medlem
Misstänker att Swiss har rullat ut detta, flög interkontinentalt förra veckan och maten var märkbart god. Fick en köttbit med potatis till som smakade som på en finkrog. Flyglängder bättre än Lufthansa och nästan t o m bättre än SAS skulle jag säga. Rekommenderas! Skulle gärna få prova detta i First också...
 

Traveller

Medlem
Swiss flyger Zürich HKG. Då jag flög den 18 december från HKG var first full. Business däremot hade 14 passagerare. Ekonomi 38. Med full first och lite frakt så kanske det inte blir så dåligt trots allt även om det inte är bra. Maten kan jag berätta var riktigt bra på detta flyg. Åker tillbaka den 16 januari i F och hoppas få det gott.
 

henke12

Medlem
Swiss flyger Zürich HKG. Då jag flög den 18 december från HKG var first full. Business däremot hade 14 passagerare. Ekonomi 38. Med full first och lite frakt så kanske det inte blir så dåligt trots allt även om det inte är bra. Maten kan jag berätta var riktigt bra på detta flyg. Åker tillbaka den 16 januari i F och hoppas få det gott.
Åker du vidare eller blir det 3v på hotell? :oops:
 
Toppen