Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

TP12

Medlem
Ansökte om Gold i måndags via inbjudan från min sambo. Hade nyss sagt upp mitt Amex SAS Classic och jag har i övrigt ett Amex SAS Premium och ett Amex Platinum betalkort (som jag tänker säga upp när jag fått Gold).

Tänker att jag inte borde ha några issues med att ha för många produkter efter att ha sagt upp Classic-kortet. Efter ansökan har jag inte hört något från Amex i form av bekräftelse att de tagit emot min ansökan eller liknande. Är det normalt (min minnesbild är att det brukar gå supersnabbt)? Funderar på om det blivit något fel så ansökan inte gått iväg (men vill helst undvika att ringa - känns som lägre sannolikhet att få eventuell bonus om männsikor blir involverade...).
 

Johans00

Medlem
Ansökte om Gold i måndags via inbjudan från min sambo. Hade nyss sagt upp mitt Amex SAS Classic och jag har i övrigt ett Amex SAS Premium och ett Amex Platinum betalkort (som jag tänker säga upp när jag fått Gold).

Tänker att jag inte borde ha några issues med att ha för många produkter efter att ha sagt upp Classic-kortet. Efter ansökan har jag inte hört något från Amex i form av bekräftelse att de tagit emot min ansökan eller liknande. Är det normalt (min minnesbild är att det brukar gå supersnabbt)? Funderar på om det blivit något fel så ansökan inte gått iväg (men vill helst undvika att ringa - känns som lägre sannolikhet att få eventuell bonus om männsikor blir involverade...).
Vad stod det på skärmen precis efter att du ansökt?
 

TP12

Medlem
Vad stod det på skärmen precis efter att du ansökt?

Tog ingen skärmbild men min minnesbild är att det tog ganska lång tid (gjorde på mobilen) men att ansökan verkligen gick iväg. Har bara för mig, men detta var ett år sedan, att när jag gjorde samma med Amex SAS Classic så blev det godkänt direkt - i detta fallet stod de (fritt ur minnet) att de skulle återkomma när ansökan var hanterad, eller liknande.

Kryssade i att jag har befintligt kort så blir (förhoppningsvis) ingen UC heller annars tänkte jag att brevet från dem hade varit en indikator.
 

Xpressen

Medlem
Ansökte om Gold i måndags via inbjudan från min sambo. Hade nyss sagt upp mitt Amex SAS Classic och jag har i övrigt ett Amex SAS Premium och ett Amex Platinum betalkort (som jag tänker säga upp när jag fått Gold).

Tänker att jag inte borde ha några issues med att ha för många produkter efter att ha sagt upp Classic-kortet. Efter ansökan har jag inte hört något från Amex i form av bekräftelse att de tagit emot min ansökan eller liknande. Är det normalt (min minnesbild är att det brukar gå supersnabbt)? Funderar på om det blivit något fel så ansökan inte gått iväg (men vill helst undvika att ringa - känns som lägre sannolikhet att få eventuell bonus om männsikor blir involverade...).

Var samma för mig när jag ansökte om ett premium under senaste kampanjen. Fick upp på skärmen något i stil med "Din ansökan behandlas, vi återkommer." Sen tog det 1,5-2 veckor innan kortet kom hem i brevlådan. Ingen annan kommunikation där i mellan. Dock såg jag redan 2-3 dagar efter ansökan att sambon som värvade mig hade fått in värvningspoäng och kunde på så sätt förstå att ansökan var godkänd. Så tips blir att hålla utkik på sambons poängtransaktioner och se om det kommit/kommer in några poäng där.
 

crown

Medlem
Kanske en lite udda fråga, men någon som vet om de 100 kr per månad på Uber är per kalendermånad eller om de är per "fakturaperiod"?
 

palmen

Moderator
Kanske en lite udda fråga, men någon som vet om de 100 kr per månad på Uber är per kalendermånad eller om de är per "fakturaperiod"?
Utan att veta men det vore väldigt konstigt om det var per fakturaperiod då alla har olika och att man kan ändra den om man vill. Vågra nästan sätta en uber middag på att det är kalendermånad som gäller.
 

crown

Medlem
Utan att veta men det vore väldigt konstigt om det var per fakturaperiod då alla har olika och att man kan ändra den om man vill. Vågra nästan sätta en uber middag på att det är kalendermånad som gäller.

Tack för svar, det låter fullt rimligt.
 

Renato

Medlem
Hej en fråga.

De 100 kr man får varje månad för ubern, kan man spara dom? Om ja hur länge? Om nej, hur länge har man på sig på att använda dom?

Tack
 
Toppen