Senaste nytt

Lunar Way

Ping

Medlem
Jag kan inte se några fördelar med nya Lunarkorten jämfört med konkurrenterna, valutaväxlingspåslag påförs, ATM uttag införs, blir till att byta fintechbolag nästa år. Undra hur många aktiva kunder de har efter de nya kortet införs.

Lite synd, för Lunar var väldigt bra och lite ensamt nischad mot högre ATM uttag under dessa 2 åren.
 

M.K

Medlem
@Ping Du är inte sugen på det skimrande nya VISA Kortet (byte från MC) med högre månadskostnad än Revolut Metal märker jag. :D

4BF00BC1-6028-415E-8043-48AE81E8106C.jpeg

Inget värde i att bli PRO? Ett populärt ordval nu, troligen för att markera hur exceptionellt dessa produkter, förutom avgifterna, utmärker sig.
 
Last edited:

M.K

Medlem
@Mattias Holmén Jag får meddelanden hela tiden om att mitt konto stängs ner 28/12 och att jag måste söka nytt kort. Jag handlar istället upp det sista innan och har inte tänkt hämta det nya nu.

En kraftigt försämrad produkt, inte ens med möjlighet till räkningsbetalning. Tråkigt.
 
@Mattias Holmén Jag får meddelanden hela tiden om att mitt konto stängs ner 28/12 och att jag måste söka nytt kort. Jag handlar istället upp det sista innan och har inte tänkt hämta det nya nu.

En kraftigt försämrad produkt, inte ens med möjlighet till räkningsbetalning. Tråkigt.
Jag sökte om nytt konto (avinstallera/installera om appen). Fortfarande gratis, ger det ett tag och ser om dom fixar Iban överföringar.
 

M.K

Medlem
Ja, kostar inget och upp till var och en såklart, men jag orkar ändå inte beställa produkter jag inte vill ha. Lite princip där oavsett om det är gratis.
 

hco

Medlem
Har testat lite överföringar med Lunar, egentligen triggat av Revoluts problem med referens/meddelande för SEK-överföringar till svenska konton. Jag har inte riktigt koll på hur Lunar fungerade tidigare med kan konstatera att i dagsläget så:

Top-up/överföring till Lunar
- Top-up i SEK med kort (fungerar som Revolut)
- Top-up i SEK med Swish
- Top-up i SEK till danskt IBAN (DKxxxxx SWIFT LUNADK22) (Tog 5(!) bankdagar från Revolut till Lunar, referens/meddelande från Revolut intakt)

Överföring från Lunar till SEK-konto i svensk bank
- Fyller i svenskt clearing- och kontonummer i Lunar. Ingen avgift. Ser ut som mottagen utländsk betalning i min svenska bank, referens/meddelande från Lunar är intakt. Tog 3 bankdagar från Lunar till min svenska bank.
 
Toppen