Senaste nytt

Air France och KLM får 100 miljarder i räddningspaket

majoren

Medlem
Detta var på tapeten redan när beslutet om statsstöd togs. De höga pilotlönerna, på över SEK 2 mkr i en del fall, har uppfattats som utmanande. Här ett utdrag ur debatten tidigare i år. Det blev inga reducerade pilotlöner då och nu vägrar man även gå med på en "lönefrysning".
"Regarding KLM pilots taking a pay cut, CDA (Christian Democratic Appeal), ChristenUnie (Christian Union), and SP (Socialist Party) are all in agreement that the pilots must accept a pay cut before the government gives KLM any money. According to RTL, some pilots for the SkyTeam Alliance airline earn more than 200,000 euros per year.

“It feels uncomfortable if the state now guarantees the salaries of high-earning pilots,” CDA MP Erik Ronnes said. MP Eppo Bruins added, “As far as we are concerned, hard demands can be made.” “ChristenUnie does not consider a wage cut unreasonable.”

Mahir Alkaya, of SP, added, “Why should we use public money to fund pilots who earn twice as much as the Prime Minister.”
 
  • Gilla
Reactions: hco

RobHK

Medlem
Detta känns som början på en långvarig process av sjunkande pilot löner. Rätt liknande process som skett sen finanskrisen inom bank-industrin där en orimligt stor grupp människor haft väldigt höga löner.

Cathay piloterna fick i veckan skriva på ett avtal med upp till en halvering av lönen. Alternativet var sparken. Gissar att om 10 år så är 100k EUR per år nära max av vad en pilot tjänar.
 

Homer

Medlem
Air France-KLM wants to free itself from bans on acquisitions “as soon as possible” by repaying state aid as it plans to raise €4bn in fresh capital. Ben Smith, the Canadian executive in charge since 2018, told the Financial Times the Franco-Dutch group was also pursuing a “plan B” to industry consolidation, with a push to expand its low-cost routes.
Subscribe to read | Financial Times
Air France-KLM wants freedom from bans on acquisitions
(googla rubriken för att komma förbi betalväggen)
 
Toppen