Senaste nytt

Flyg till Maldiverna, poäng, flygbolag

taxvalp

Medlem
Vet inte hur mycket du bryr dig om EuroBonus-intjäning men kollade snabbt på ITA Matrix och hittade t.ex. Turkish ARN-IST-MLE (overnight på det långa benet åt båda hållen) - utfärd 4:e januari med 6-8 nätter i bokningsklass E med generösa 100% intjäning. Ca 9 200 kr pp och 10 400 baspoäng pp in.

Har inte beaktat eventuella covid-regler...

Jag har rest med Turkish till Maldiverna och uppskattade mycket att det var nattflyg åt båda hållen. Maxade tiden på resorten både på dit- och hemresa. Hellre en halvdag extra på en resort på Maldiverna än en natt på flygplatshotell, om ni frågar mig. Med reservation för coronaregler, förstås.
 

chrloc

Medlem
Absolut intressant att tjäna in EB-poäng!
Tänkte dock lite mer komfort denna gång, därav jagandet efter businessbiljetter via poäng, men det har jag gett upp
Hur är Turkish i komfort/service? (Jmf med Qatar/Emirates)
 

Benz

Medlem
Qatar Airways har väl krav på både mask och visir om jag minns rätt så känns väl som det bolag med lägst komfort f.n. av ovan tre.
 

chrloc

Medlem
Landar i att boka Qatar
Hem finns 2 flyg från Male:
19.55 eller 20.55
Hur sent kan man flyga från hotellen?
Värt att ha mer tid i Male eller Doha ?
Flyger economy hem och business ut
 

chrloc

Medlem
Bokar resa tillMaldiverna med Qatar i januari 2021
Ut 15.25-09.00 Business
Hem 19.55 eller 20.55 Economy
01.50 går sedan flighten DOH-ARN
Skulle ni välja hemresa från Male 19.55 eller 20.55?
Hoppas också på upgrade till Business, kan även betala vid gate.
Finns det något sätt man kan kolla om 19.55 eller 20.55 är mest fullbokad?

Synpunkter på de två olika flighterna?
 

Senator

Moderator
Bokar resa tillMaldiverna med Qatar i januari 2021
Ut 15.25-09.00 Business
Hem 19.55 eller 20.55 Economy
01.50 går sedan flighten DOH-ARN
Skulle ni välja hemresa från Male 19.55 eller 20.55?
Hoppas också på upgrade till Business, kan även betala vid gate.
Finns det något sätt man kan kolla om 19.55 eller 20.55 är mest fullbokad?

Synpunkter på de två olika flighterna?

Det går att kolla hur mycket Qatar säljer på den sträckan men inte utan att veta vilket datum som gäller. Har svårt att se det spelar någon större roll på hemresan om du tar 19:55 eller 20:55.

Jag googlade fram detta själv gällande uppgraderingar:
https://www.qatarairways.com/en/offers/upgrade-offer-faqs.html
https://www.qatarairways.com/en/upgrade-on-departure.html
https://www.qatarairways.com/en/Privilege-Club/upgrade-at-the-airport.html

Våra vänner på FlyerTalk har en tråd om ungefärliga priser:
Cash upgrades on QR - FlyerTalk Forums
 

Tongen2

Medlem
Bokar resa tillMaldiverna med Qatar i januari 2021
Ut 15.25-09.00 Business
Hem 19.55 eller 20.55 Economy
01.50 går sedan flighten DOH-ARN
Skulle ni välja hemresa från Male 19.55 eller 20.55?
Hoppas också på upgrade till Business, kan även betala vid gate.
Finns det något sätt man kan kolla om 19.55 eller 20.55 är mest fullbokad?

Synpunkter på de två olika flighterna?

Nyfiken bara, aldrig åkt med Qatar, men är det förmånligt att uppgradera biljetten till högre klass med Qatar? Är det en bra deal så att säga?
Jag har känslan av att det allt som oftast är "dyrare" att uppgradera biljetten än vad det kostar att köpa klassen man uppgraderar till i från början? Både när det gäller cash och poäng-uppgraderingar.
Har bara erfarenhet från SAS i detta fallet, så ingen aning om detta är samma för Qatar, därav min nyfikna fråga!
 

Canadien

Medlem
Mja, Qatar har ofta hyfsade kampanjpriser på sin Business. Har t ex åkt till Korea t o r för ca 16k SEK i vintras innan pandemihysterin. Då var det fina Q-suite på långa benen. Så oftast bättre att boka business direkt än att chansa och ändå få lägga typ lika mkt eller mer på att uppgradera.
 

chrloc

Medlem
Hittade bra pris med Qatar igår:
Business ut (R-klass) och Economy hem i början av januari
Idag har de billigaste Businesssbiljetterna försvunnit och priset är avsevärt högre, morr!
Klurar på om man ska ha is i magen och hoppas att de billigaste Busniessbiljetterna kommer tillbaka eller bara boka nu.
Vad tror ni?
 

ekf

Medlem
Idag har de billigaste Businesssbiljetterna försvunnit och priset är avsevärt högre, morr!
Stalltipset är att boka direkt om man ser bra priser...
Klurar på om man ska ha is i magen och hoppas att de billigaste Busniessbiljetterna kommer tillbaka eller bara boka nu.
Vad tror ni?
Testa en annan webbläsare, ibland får man upp olika priser/erbjudanden baserat på tidigare historik.. Vet inte om Qatar håller på med sådant iofs. Men gisningsvis har biljetterna med det billigare priset tagit slut.
 
Toppen