Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

bvs

Medlem
Så med båda kan man tjäna in 4st vouchers per år?

Intressant att det marknadsförs som ett kort för att göra utlägg med (för att Amex Expense ingår antar jag) när nuvarande betalkort har en fakturatid på 14 dagar. Tänker mest på arbetsplatser där man får utläggen "på nästa lön" och inte separat, kan göra att man får ligga ute med de pengarna ett tag.

Hittar inga uppdaterade villkor för det nya kortet dock så det kanske ändrats
 
Last edited:
Intressanta är att man kommer hit när man trycker på "medlemsvillkor"
upload_2020-11-20_18-41-3.png
 

Tongen2

Medlem
Intressanta är att man kommer hit när man trycker på "medlemsvillkor"
Visa bifogad bild 114996
Klicka på Ansök nu så kommer du dels in på en annan ansökningssida rent utseendemässigt än de andra korten och där hittar du medlemsvillkor för betalkort.
Villkoren ser typ likadan ut men intressant är priserna på de olika korten! Alla verkar ha ett högre pris i det där villkoret än vad dom egentligen har idag?
Eller är det kanske gamla priserna för de gamla betalkorten tro?
 

Attachments

  • Screenshot_20201120-190456_Drive.jpg
    Screenshot_20201120-190456_Drive.jpg
    15,3 KB · Visningar: 298
Klicka på Ansök nu så kommer du dels in på en annan ansökningssida rent utseendemässigt än de andra korten och där hittar du medlemsvillkor för betalkort.
Villkoren ser typ likadan ut men intressant är priserna på de olika korten! Alla verkar ha ett högre pris i det där villkoret än vad dom egentligen har idag?
Eller är det kanske gamla priserna för de gamla betalkorten tro?
Tack, får kolla lite men som du säger är det bara ett re-branding av de gamla elite kortet igen som de troligen fått påtryckningar om.

Har fortfarande kvar det gamla Elite betalkortet och de kostar 6000kr om året.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Så med båda kan man tjäna in 4st vouchers per år?

Intressant att det marknadsförs som ett kort för att göra utlägg med (för att Amex Expense ingår antar jag) när nuvarande betalkort har en fakturatid på 14 dagar. Tänker mest på arbetsplatser där man får utläggen "på nästa lön" och inte separat, kan göra att man får ligga ute med de pengarna ett tag.

Hittar inga uppdaterade villkor för det nya kortet dock så det kanske ändrats
Ja, min första kommentar var, varför ska jag betala 1.200 mer om året för ett betalkort, och behöva betala fakturan på 14 dagar jämfört med upp till 55 dagar räntefritt. Har rätt bra kreditlimit på mitt Elite.

Ingår inte 30 SAS EB per 100k om man handlar på sas.se? - Det gör det på Elite.
Att jag får använda Amex Expense har väl inga större fördelar?

Man markandsför det som kortet utan "förutbestämd kredit" - men det vet ju alla som har amex att det är bara bogus.
 
Toppen