Senaste nytt

SAS EuroBonus Gold (EBG) bagagetag tråd

Jönsson

Medlem
Egentligen smart att också skicka diamanttaggar till guldkortsinnehavare. Förr eller senare blir några guld istället diamant och då behövs inte skickas en ny försändelse. Kostar säkert mindre att skicka guld- plus diamanttaggar i ett brev än i två separata brev, även om diamanttaggarna inte kommer till användning.
 

JAONHA

Medlem
Försökt beställa ett rent Eurobonuskort. Efter tre försök fick jag nog och mailade ebg-supporten som svarade att de rättat ett fel med min profil. I fredags hade jag tre kuvert med.... taggar och kort o_O
15582861891271328257719005546242.jpg
 

Skogi

Medlem
För ett par år sedan fick jag ett par bagagetaggar i nåt lite äldre utförande som var mindre och mycket tjockare än de man får idag(inte sett dem nån annanstans eller på nån annans väska). De har dubbelsidade alltså att man var tvungen att öppna taggen för att se address osv. De kom med en ganska risig liten fejkläderem med ett skruttigt guldspänne. Själva remmen var risig men brickan kändes rejäl och bra och så var den mindre och kändes mer diskret.

Morsan storstädade häromdagen och fann denna, är det den du syftar på?

Under vilka år hade man dessa? Var iallafall före min egen flygkarriär.:confused:
20201120_151338.jpg
 

Cartman

Medlem
Intressant tråd.

Är det bara jag som tycker det är ganska fånigt att ha dessa taggar? Visst om man har en generisk Samsonite men de som reser/reste frekvent hade egna ”tells” för sina väskor.
Jag skäms inte över SAS, don’t get me wrong, men känner inte direkt något behov av att skylta med/vara stolt över att vara diamond..
 

John Rambo

Medlem
Intressant tråd.

Är det bara jag som tycker det är ganska fånigt att ha dessa taggar? Visst om man har en generisk Samsonite men de som reser/reste frekvent hade egna ”tells” för sina väskor.
Jag skäms inte över SAS, don’t get me wrong, men känner inte direkt något behov av att skylta med/vara stolt över att vara diamond..

Jag väntar idogt på mina guldtaggar och kommer stolt att bära dem ;) ”var inte så svensk”
 

mha321

Medlem
Är det bara jag som tycker det är ganska fånigt att ha dessa taggar? Visst om man har en generisk Samsonite men de som reser/reste frekvent hade egna ”tells” för sina väskor.
Problemet med just det är att om du har en generisk Samsonite och flyger säg inrikes eller inom skandinavien, så blir den bara ytterst lite mindre generisk genom att hänga på SAS guldtaggar på den.

Det funkar bättre om du kuskar runt i en annan världsdel :)
 
Toppen