Senaste nytt

Hur får man en flaska Rye från New York till Stockholm under en global pandemi?

Senator

Moderator
I fredags får jag följande meddelanden på Facebook Messenger:

IMG_5561.jpg


Notera: kärleksdeklaration i form av hjärta är jag ;)

IMG_5560.jpg


Senare på kvällen.... "Does the bear shit in the woods"? :p

Så hur har min Rye åkt från New York till Helsingborg på några dagar? Vem flyger den rutten?
 

Senator

Moderator
Så vår egen @sembl träffade @Smashschnitzel i Brooklyn och tog "en öl" sägs det

IMG_5562.JPG


Jag har en känsla av att det vara flera öl. @Smashschnitzel hade tagit sig från världsmetropolen Helsingborg till Danmarks forna stolthet Kastrup för att flyga med Gäsphansa till Frankfurt (jag frågade, ekonomiklass) och sen United FRA-EWR (jag frågade, Premium Economy). Väl på EWR var det direkt Covid-19 test...

IMG_5565.JPG
 

Senator

Moderator
Så den här flaskan med Rye, den kostade runt $40 men jisses den har fått vara med på mycket.

Först skeppades den från San Diego till New York. I bohemiska Brooklyn, kuraterades den hos Herr och Fru @sembl i över ett halvår innan @Smashschnitzel plockade upp denna. I världsmetropolen Helsingborg lämnade denna över till "The Mule" :D Vi kallar honom för CFM!

@sembl @Smashschnitzel samt CFM är frekventa besökare av ett annat reseforum. Men CFM som en riktig FF han tar inte den rakaste vägen till Åkersberga med leverans.

Etapp 1:
AGH-ARN-UME med SAS
Övernattning innan bil fram och tillbaka till Övik

Här är CFM och flaskan med en stolt "selfie" på Umeås Flygplats!

IMG_5558.JPG


Notera att CFM INTE lyssnar på FHM gällande munskydd! Han kör både "Fashion Statement" och "Political Statement"!

NOT: nej detta är inte ett politisk eller soff-epidemiologiskt inlägg. Det är en berättelse :)
 
Toppen