Senaste nytt

Champagnetråden

Tips, om ni är hos producenten, eller beställer direkt från dem, så fråga alltid om de kan slänga med några stoppers, de har alltid såna som giveaways.

Eller så kan man träna upp tummarna
 

RickardG

Medlem
Hur förvarar du champagne till dagen efter?
Gissar på att du inte bara trycker ner lite toapapper/hushållspapper som min kära sambo visade mig att man kunde göra på våran typ 3e date :D
Jag kör med denna
Champagnekork med luftpump och datummarkör
Och tycker den fungerar riktigt bra. När man pumpar in ett övertryck i flaskan sitter korken fast stenhårt (och den håller tätt liggandes). Fungerar dock bara på ”riktiga” champagneflaskor som har en rejäl kant högst upp som metallflikarna kan ta tag om. Det har jag fått lära mig den hårda vägen, med ett märke i innertaket.
 

MTheC

Medlem
Jag kör med denna
Champagnekork med luftpump och datummarkör
Och tycker den fungerar riktigt bra. När man pumpar in ett övertryck i flaskan sitter korken fast stenhårt (och den håller tätt liggandes). Fungerar dock bara på ”riktiga” champagneflaskor som har en rejäl kant högst upp som metallflikarna kan ta tag om. Det har jag fått lära mig den hårda vägen, med ett märke i innertaket.
Ser bra ut! Ser ut som något att lägga till bland vinrelaterade prylarna hemma!
 

Delayed

Medlem
Skulle dock nog göra det genom att hälla vatten i en flaska och kanske förvara den liggandes någon annanstans än i kylen :)
Jag skulle nog till och med lyxa till det genom att testa med kolsyrat vatten och kanske till och med "ruska" flaskan lite lätt. Känns som korkens beteende kan påverkas av att det finns ett tryck i flaskan... :eek: Trist om den funkar med vattentestet men fallerar med finskumpan. :(
 
Toppen