Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Homer

Medlem
Jag har haft flera olika handläggare, men korresponderat med samma mailadress, cs.se@avis-europe.com
Något/någon du känner till?


Om inget ändrats sedan Corona slog till så är det det adressen i @Meazza :s guide som gett bäst resultat i många år.
Går direkt till den enhet (i Ungern) som hanterar poäng från partners.

Jag har utvecklat följande metodik när det gäller Avis/Eurobonus:

1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.

Repetera sen för varje hyra framöver.
 

GMTmax

Medlem
Hej,
Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?
  1. AVIS EB special campaign extra points: 10.000
  2. AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000
  3. SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)
Total Eurobonus extra points: 12.002

Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.

Tack
 

Samosaguas

Medlem
Hej,
Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?
  1. AVIS EB special campaign extra points: 10.000
  2. AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000
  3. SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)
Total Eurobonus extra points: 12.002

Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.

Tack
Även om det inte är tydligt i villkoren så har Avis förklarat för mig att 1 och 2 inte går att kombinera. Orkade inte bråka om det.
 

pswe

Medlem
Hej,
Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?
  1. AVIS EB special campaign extra points: 10.000
  2. AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000
  3. SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)
Total Eurobonus extra points: 12.002

Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.

Tack
Jag har fått 11000 poäng i en klumpsumma från Avis in på Eurobonuskontot för en hyra under kampanjen. Har för en annan hyra fått 1000 poäng. Min tredje hyra har gett 1500. Har en pågående dialog med Avis om de två hyrorna som gett 1000, resp. 1500. De har gett mig ärendenummer och lovat åter komma inom 10 dagar, väntar fortfarande ca 20 dagar senare...
Huruvida din tredje punkt är rätt går inte att avgöra utan att veta vad hyran kostade.
 

GMTmax

Medlem
Jag har fått 11000 poäng i en klumpsumma från Avis in på Eurobonuskontot för en hyra under kampanjen. Har för en annan hyra fått 1000 poäng. Min tredje hyra har gett 1500. Har en pågående dialog med Avis om de två hyrorna som gett 1000, resp. 1500. De har gett mig ärendenummer och lovat åter komma inom 10 dagar, väntar fortfarande ca 20 dagar senare...
Huruvida din tredje punkt är rätt går inte att avgöra utan att veta vad hyran kostade.
Utmärkt, tack för info. Även jag har fått ett ärendenummer hos Avis.
Poängantalet som grundar sig i hyresbeloppet via bokningen/betalningen med SAS EB MC Premium är korrekt och att kommer överföras i den ordinarie, månatliga autosweepen.
 
Last edited:

Flytoheaven

Medlem
Vad frustrerad jag blir på AVIS. De vägrar betala ut det poäng jag har rätt till.. Allt är bokat via Avis & SAS Eurobonus Ändå säger det att jag inte bokat via rätt hemsida alternativt att jag bokat av mina hyror..

Jag har mailkontakt med cs.se@avis-europe.com.. Mailar jag angående tex hyra E12345677 (2:a okt - 18 okt ) så får jag svar att min hyra E76543211 inte är inom kampanjen. den var ju 5:e maj - 17:e maj.

Så trött på dem nu. spenderar 70k om året på dem och funderar på att byta leverantör nästa år igen.. Vad ska jag göra?
 
Toppen