Senaste nytt

Hur fungerar egentligen Hertz bonusprogram?

Erik M

Medlem
Jag har nyligen matchat mig till President Circle. Vid hyra på UME när jag valde mellan olika bilar kunde jag få en större men betala för den mindre.

Har fått poäng för två hyror. Vad gör jag med poängen?

Till vilket program bör man kreditera poäng? Jag väljer främst mellan SAS, Accor och Nordic Choice men kanske är nåt annat bättre?
 

Erik M

Medlem
Nu har jag försökt hitta en bil som går att boka för poäng. Hur hittar man det? Jag får bara se i allra sista steget, efter att jag valt uthyrningsstation osv, att det inte går att boka med poäng. Inte någon anledning.
 

Mr Basic

Medlem
Är Hertz Five Star och där står att ”extra förare, make/maka eller sambo, ingår”. När jag söker (inloggad) står det alltid att extra förare inte ingår!? :rolleyes:o_O
Ngn som kan skapa klarhet? I det aktuella fallet ville jag hyra bil på LPA.
 
Är Hertz Five Star och där står att ”extra förare, make/maka eller sambo, ingår”. När jag söker (inloggad) står det alltid att extra förare inte ingår!? :rolleyes:o_O
Ngn som kan skapa klarhet? I det aktuella fallet ville jag hyra bil på LPA.

Jag tolkar det som att om extraföraren är din maka/make eller sambo - så ingår det.
Om din extraförare är din kompis, chef eller svärmor så kostar det.
 

Renato

Medlem
Är Hertz Five Star och där står att ”extra förare, make/maka eller sambo, ingår”. När jag söker (inloggad) står det alltid att extra förare inte ingår!? :rolleyes:o_O
Ngn som kan skapa klarhet? I det aktuella fallet ville jag hyra bil på LPA.

Jag har också haft problem med det.
Vad jag har förstått så ingår extra föraren men jag nämnde alltid det när jag hämtade bilen då la dom in min fru manuellt.

Dock hos avis ingår det alltid en förare också även extern person. :)
 

Erik M

Medlem
Nu har jag försökt hitta en bil som går att boka för poäng. Hur hittar man det? Jag får bara se i allra sista steget, efter att jag valt uthyrningsstation osv, att det inte går att boka med poäng. Inte någon anledning.
Har nu försökt många gånger över flera år att hitta en poänghyra.
Hertz ger inga ledtrådar om var eller när det ska vara lättare.

har nån nånsin hyrt för poäng hos Hertz i Sverige?
 

Erik M

Medlem
Den som sköter Facebook åt Hertz verkar i alla fall inte bekant med poängen:

33FF7D59-2860-46C1-A1D4-FB9D2BE1EC37.jpeg
 

Erik M

Medlem
Pratade rätt länge nu med en som jobbar med bonusprogrammet.

Det går att hyra för poäng! Jag testade Stockholm C, en dryg vecka fram i tiden, och en hyra på TVÅ dagar varav en dag blir betald. Det sistnämnda är tydligen viktigt.

Vidare sa han att det INTE går att uppgradera med poäng, trots att det klart och tydligt står online att det ska vara en del av programmet.
 

Homer

Medlem
Pratade rätt länge nu med en som jobbar med bonusprogrammet.

Det går att hyra för poäng! Jag testade Stockholm C, en dryg vecka fram i tiden, och en hyra på TVÅ dagar varav en dag blir betald. Det sistnämnda är tydligen viktigt.

Vidare sa han att det INTE går att uppgradera med poäng, trots att det klart och tydligt står online att det ska vara en del av programmet.



Jag använde poängen jag fick från detta
Le Club AccorHotels & Hertz Gold Plus Rewards Partnership: Five Star Or President's Circle Status + 900 Hertz Points For Sign Up (Free Rental Day) | LoyaltyLobby
för en endagshyra i London för 2 år sedan, som jag bokade själv på nätet.

Av någon anledning fick jag betala 900poäng + ca20kr, å andra sidan fick jag 500 Eurobonuspoäng (vilket säkert inte var meningen)

Står fortfarande att det kostar 900poäng för 1 dag
https://www.hertz.se/rentacar/emember/rewards-list/loyalty-redemption-points-program
 
Toppen