Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

varva77

Medlem
Mycket oklart, visst kanske dyr förmån men har de råd att särskilja sig så mycket? Har inte så bra koll på svenska hotellmarknaden senaste åren men har inte "alla" konkurrenter vouchersystem (Best Western, Choice (förutom Comfort), Elite, First? Denna förmån tror jag är extra viktig just i Sverige som har dyra restaurangpriser, extremt lågt traktamente i kombination med ingen expense kultur. Utnyttjandet av vouchern måste också driva merförsäljning i form av dryck,ytterligare mat, sällskap utan status som äter med kollega som annars skulle gått ut etc som ger en del tillbaka.
 

011430121

Medlem
@jonten bacon har jag fått de senast gångerna, men minfavorit på frukosten är några prinskorvar, de senaste gångerna har det varit kyckling prinskorvar vilket jag bojkottar.
Checken räckte till 3 stycken Cola Zero jag är Lavel 3 då fick man 100kr
En fördel fortfarande med Scandic är att vissa hotell startar frukosten 06,00, Europa i Göteborg har flyttat tillbaka till 06,30

Har om två veckor bokat bokat tre nätter på Scandic Triangeln i Malmö, kommer nog för första gången boka Choice i stället, har aldrig bott hos dem, förutom konferenser på Arlanda stad och på det nya vid Arlanda flygplats.
Har Guld på Choice efter ha läst här på BC hur man fixar det.
 

Ricci

Medlem
@jonten bacon har jag fått de senast gångerna, men minfavorit på frukosten är några prinskorvar, de senaste gångerna har det varit kyckling prinskorvar vilket jag bojkottar.
Checken räckte till 3 stycken Cola Zero jag är Lavel 3 då fick man 100kr
En fördel fortfarande med Scandic är att vissa hotell startar frukosten 06,00, Europa i Göteborg har flyttat tillbaka till 06,30

Har om två veckor bokat bokat tre nätter på Scandic Triangeln i Malmö, kommer nog för första gången boka Choice i stället, har aldrig bott hos dem, förutom konferenser på Arlanda stad och på det nya vid Arlanda flygplats.
Har Guld på Choice efter ha läst här på BC hur man fixar det.
Mitt intresse att behålla någon status just nu är rätt låg med Scandic...
 

M.K

Medlem
Nu har inte jag använt mig av Scandic speciellt ofta på lång tid. De få, max fyra, fem nätter jag tvingas till per år då konkurrenter saknas där krediteras till EB.

Oavsett detta en kommenterar då jag fascineras över att ”bean counters” gång på gång lyckas förstöra business i en bransch som till stor del lever på lojalitet. Ett ge och ta med oss kunder. Gång efter gång har jag själv agerat direkt då andra program försämrat, kanske små, men ändå betydelsefulla förmåner för mig som medlem.

Lojalitet tar ändå lite tid att möjligtvis återskapa då kunderna som flytt kanske trivs bra i nya program.

Faschinerande som sagt att detta fortsätter gång på gång utan någon som helst synlig dialog eller konsekvensanalys innan.
 
Nu har inte jag använt mig av Scandic speciellt ofta på lång tid. De få, max fyra, fem nätter jag tvingas till per år då konkurrenter saknas där krediteras till EB.

Oavsett detta en kommenterar då jag fascineras över att ”bean counters” gång på gång lyckas förstöra business i en bransch som till stor del lever på lojalitet. Ett ge och ta med oss kunder. Gång efter gång har jag själv agerat direkt då andra program försämrat, kanske små, men ändå betydelsefulla förmåner för mig som medlem.

Lojalitet tar ändå lite tid att möjligtvis återskapa då kunderna som flytt kanske trivs bra i nya program.

Faschinerande som sagt att detta fortsätter gång på gång utan någon som helst synlig dialog eller konsekvensanalys innan.

Ja, och inte bara det.
Om man har t.ex Red level och lämnar Scandic, ska det MYCKET till för att man ska orka jobba sig upp 85 nätter igen, för att återfå sin status.
Jag själv kommer definitivt inte göra det.
Då finns det som sagt andra kedjor att vara lojal mot istället.
 
Toppen