pswe
Medlem
Jag fick igår ett refund notice efter 6,5 månader!
Jag förstått av forumet att det är inte rekord, men nästan, nästan...
Jag avbokade 2x SAS Plus (smart) ARN-EWR den 11/3, och fick alltså återbetalning den 25/9, och detta efter 10 påstötningar under tiden!! Alla med varierande löften som t.ex. "utbetalningstiden är förlängd från 7 till 25 arbetsdagar" (lögn), "alla återbetalningar sker i strikt datumordning" (lögn), "alla återbetalningar från mars ska garanterat vara gjorda senast sista juni" (lögn), och minst tre gånger beskedet att "jag har skickat ett internt mail som ska påskynda din process" (kanske sant, men då har utbetalningsavdelningen förmodligen skitit högaktningsfullt i sådana påminnelser).
Varsågod SAS för den räntefria krediten i över ett halvt år!
Att vara diamantkund har definitivt inte hjälpt i mitt fall, och jag kommer inte att vara lika lojal SAS-resenär i framtiden, när man väl kan börja resa igen. Eftersom jag bara flyger utrikes till Europa och USA i vanliga fall, så sneglar jag på Lufthansas Miles and More i stället för EB. De verkar vara ett stabilt företag, som inte behöver låna av sina resenärer.
För att kalibrera dina förväntningar och undvika nya besvikelser kan nog denna vara läsvärd före du bestämmer dig
Covid-19 och Lufthansagruppen | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor