Senaste nytt

Curve betalkort

Doctor-X

Medlem
Haft liknande problem. Har det kommit tillbaka på det underliggande kortet eller hur ser det ut?

Då jag upptäckte det igår och fick svar idag om återbetalning så tror jag iaf det dröjer till nästa vecka, får återkomma med hur det gick.

Gjorde en chargeback med Curve i våras för en bokning med Norwegian som blev inställd - väldigt smidigt.
 

henke12

Medlem
Hur gör ni för att få Curve Cash egentligen?
Bonusen på 5 valfria butiker vara väl bara typ 3 månader?

Jag har typ 12£ och har haft det i typ 1,5 år :)
 

A87

Medlem
Hur gör ni för att få Curve Cash egentligen?
Bonusen på 5 valfria butiker vara väl bara typ 3 månader?

Jag har typ 12£ och har haft det i typ 1,5 år :)
Jag valde det kortet och fyllde på revolut för att vara säker på att inte förlora min bonus.

Fyllde såklart på GBP kontot
 

Doctor-X

Medlem
@andreash
Då jag upptäckte det igår och fick svar idag om återbetalning så tror jag iaf det dröjer till nästa vecka, får återkomma med hur det gick.

Gjorde en chargeback med Curve i våras för en bokning med Norwegian som blev inställd - väldigt smidigt.

Krediteringen syns nu på mitt konto - tog en arbetsdag efter svar om att de gjort fel och skulle återbetala pengarna.
 
Ett annat alternativ är att inte bry sig om saldot och bara invänta rätt växlingskurs. Jag ser att jag har ca £15 innestående nu, men väntar alltid till pundet går över 12sek innan överföringarna till Revolut. Då hinner det bli ett belopp som märks av också.
Kan man inte bara föra över från Curve Cash till sitt Revolutkonto i £ och sen invänta rätt växlingskurs med pengarna där istället? Eller missar man något i detta förfarande?
 

M.K

Medlem
Självklart kan du det @RollingStone :)

Ingen skillnad mer än att jag redan har en del hos Revolut i olika valutor så varför inte ha lite bonus hos en annan aktör? Jag kollar typ aldrig Curve cash saldot heller så lite kul som sagt då det hittills blivit lite värde varje gång pundet gått upp, jag kommer fortsätta med detta. :)
 
Last edited:
Vilken missräkning. Skulle precis använda GBIT för att maxa dubbla poänghelgen på SAS MC Premium men märkte att jag med Curve Blue betalar 1,5% i avg. Denna enhancement hade jag helt missat.
 
Toppen