Senaste nytt

Berglund

Medlem
Förövrigt så måste de fått specialdeals på de absolut tråkigaste V90 som fanns. Kan nog inte bli mkt mer basic än så.
Volvo personvagnar här i Sverige äger den svenska delen av Hertz. Det får effekten att Hertz får köpa in fullutrustade Volvobilar till kraftigt rabatterade priser. Konkurrenten Avis däremot tvingas betala fullt listpris. Avis försöker trots det hålla sig med ett gäng Volvobilar för att matcha konkurrenten men helt klart har Hertz generellt högre utrustningsgrad på sina Volvobilar här i Sverige.
 

FrontX

Medlem
Volvo personvagnar hör i Sverige äger den svenska delen av Hertz. Det får effekten att Hertz får köpa in fullutrustade Volvobilar till kraftigt rabatterade priser. Konkurrenten Avis däremot tvingas betala fullt listpris. De försöker trots det hålla sig med ett gäng Volvobilar för att matcha konkurrenten men helt klart har Hertz generellt högre utrustningsgrad på sina Volvobilar här i Sverige.

Det är just därför jag oftast väljer Hertz. Men, tyvärr ville jag prova konkurrenten och ville ha en bil i Outlander-storlek utan att betala det dubbla för en XC60 på Hertz.

Men då kan man ju iofs undra varför AVIS väljer V90, när finns gott om godtagbara alternativ till en V90
 

Niclas.J

Medlem
Kontor: Avis Bromma Flg
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp L: Mitsubishi Outlander eller liknande
Gratis uppgradering: ?
Fick: Volvo V90
Status: Ingen. Påpekade dock om att det inte går att regga sig, och ingen besvarar mail. Har Amex P.
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1300

En V90 är väl knappast en uppgradering från en Outlander. Förövrigt så måste de fått specialdeals på de absolut tråkigaste V90 som fanns. Kan nog inte bli mkt mer basic än så. Kände dock inte för att tjafsa när det bara gällde 3 dagars helghyra. Men nästa gång hade väl en Seat Tarraco varit närmare "eller motsvarande" än en V90.

Jag skulle absolut se det som en uppgradering, trots att du fick en snikutrustad V90. Outlander är ju fruktansvärt omodern och hade det inte varit för att den funnits i en ekonomiskt fördelaktig laddhybrid-version hade Mitsubishi knappt sålt en bil idag. Men så har man ju också bestämt sig för att kasta in handduken och helt lämna Europa nu.
 

AtleFlyg

Medlem
Kontor: Avis Järfälla
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp D: TOYOTA COROLLA eller liknande
Gratis uppgradering: Ja, grupp M
Fick: Audi A6 Avant
Status: Avis President’s Circle
Hyresperiod: 5 dagar
Pris: 3001 kr inkl 200 envägsavgift för återlämning på Arlanda
 

Juancarlos

Medlem
Kontor: Avis München flughafen
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp E: Volvo XC40 eller liknande
Gratis uppgradering: Nej, fick först grupp E (Skoda Karoq 1.0 TSI)
Fick: Efter att ha argumenterat för garanterad uppgradering för Presidents circle medlemmar på Flygplatser och Tågstationer så fick jag en snålt utrustad Volvo V60 D4 (utan extra kostnad). Känns dock som att en XC40 är mer premium än en V60 (även om V60 på pappret är grupp N).
Status: Avis President’s Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 3200 kr
 

Niclas.J

Medlem
Kontor: Avis München flughafen
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp E: Volvo XC40 eller liknande
Gratis uppgradering: Nej, fick först grupp E (Skoda Karoq 1.0 TSI)
Fick: Efter att ha argumenterat för garanterad uppgradering för Presidents circle medlemmar på Flygplatser och Tågstationer så fick jag en snålt utrustad Volvo V60 D4 (utan extra kostnad). Känns dock som att en XC40 är mer premium än en V60 (även om V60 på pappret är grupp N).
Status: Avis President’s Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 3200 kr

Av ren nyfikenhet, på vilket sätt tycker du XC40 är mer premium än nya V60? Den senare baseras på storbilsplattform, har generellt bättre komfort, är tillgänglig med utrustning som inte finns till XC40 och har en högre kvalitetskänsla rakt igenom.
 

Juancarlos

Medlem
@Niclas.J för att svara på din fråga så gillar jag XC40 mer än V60, framförallt för att det är en SUV och för att jag tycker att Volvo verkligen lyckats med designen. Sen har de i princip samma inredning. Hyrde bilmodellen enligt @agehall ’s klassiska budord, hyr den modell du vill ha. Blev extremt besviken när jag fick en Skoda istället (ifs en SUV, men verkligen inte i samma segment som volvon) för Volvon och dessutom ingen recognition för att vara Presidents circle. Avis i Tyskland är där jag brukar få riktigt bra uppgraderingar historiskt sett (BMW X5M, Mercedes E klass, Volvo XC90, Porsche GTS cab)
 

Niclas.J

Medlem
@Niclas.J för att svara på din fråga så gillar jag XC40 mer än V60, framförallt för att det är en SUV och för att jag tycker att Volvo verkligen lyckats med designen. Sen har de i princip samma inredning. Hyrde bilmodellen enligt @agehall ’s klassiska budord, hyr den modell du vill ha. Blev extremt besviken när jag fick en Skoda istället (ifs en SUV, men verkligen inte i samma segment som volvon) för Volvon och dessutom ingen recognition för att vara Presidents circle. Avis i Tyskland är där jag brukar få riktigt bra uppgraderingar historiskt sett (BMW X5M, Mercedes E klass, Volvo XC90, Porsche GTS cab)

Hej! Tack för svar. Det jag reagerade på var just "mer premium", vilket jag tolkar som att du anser den vara mer påkostad, snarare än att det är en SUV och att designen är lyckad - för det sistnämnda håller jag verkligen med om! :)

Vad gäller inredningen tycker jag nog V60 är ett klart snäpp upp, där XC40 har mer av en småbilskänsla (relativt sett) - jmf. t ex dörrsidor, mittkonsol, stolar, stereo, etc.

Mvh Niclas
 

Juancarlos

Medlem
@Niclas.J Nu är vi lite väl OT men den enda skillnaden är väl dörrsidor mittkonsol samt växelspak? Stereo och infotainmentsystem är väl densamma som övriga modeller. Att få en fullutrustad XC40 är mer premium i mitt tycke än en spartanskt utrustad V60. Men smaken är som baken, delad ;)
 
Toppen